Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bilder av soul

Startet av Fjellsboe, torsdag 13. november 2014, klokken 19:23

« forrige - neste »

Fjellsboe

Etter software-oppdatering hos forhandler så slettet jeg bilen fra connecteddrive-web som instruert, men når jeg skal legge den til igjen så kommer jeg til denne feilmeldingen etter å ha skrevet inn registreringsnummer og trykket på "Save": "THE VEHICLE CANNOT BE ADDED TO YOUR ACCOUNT ON THE PORTAL.
A message with a security code cannot currently be sent to your vehicle.
Should you have any further questions, please contact your Service Partner."

Bilen har 3g dekning, og denne feilmeldingen har jeg nå fått hver dag i en uke.
Jeg har snakket med forhandler, men det virker som om de ikke har så mye peiling på connecteddrive. Noen her som har erfart lignende ?


bromm

Hvorfor i all verden ble du "instruert" til å slette bilen fra connecteddrive ??? Den som har bedt deg om det får vel ta på seg jobben med å ordne opp... Ingen andre har, såvidt jeg vet, blitt bedt om å gjøre det...

TorS

Kan det være at du prøver med bilens registreringsnummer, som starter med "EL"? Når jeg prøver det får jeg den nevnte feilmeldingen (eller i det minste noe som ligner på norsk). Du må bruke VIN nummeret som starter med "V".
i3 fra 29.10.2014, Ålesund

LMOR

Ser andre også har hatt problemer, og har måttet gjøre noe, til og måtte inn på service...
Men det må være unntaket.

Jeg har vært gjennom alle SW oppgraderingene, og flere ganger først ut hos min forhandler. Har aldri rørt connected drive, og ikke hatt noen problem.
Men måtte vel skru på GPS sporing igjen en gang de resatte alt i bilen.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Fjellsboe

Sitat fra: TorS på tirsdag 28. oktober 2014, klokken 22:00
Kan det være at du prøver med bilens registreringsnummer, som starter med "EL"? Når jeg prøver det får jeg den nevnte feilmeldingen (eller i det minste noe som ligner på norsk). Du må bruke VIN nummeret som starter med "V".

Det du beskriver er steg 1, som jeg er forbi. Der legger man inn VIN nummeret som begynner med V + 6 siffer. Jeg trykker "Add vehicle" og kommer til steg 2 der det står "Edit vehicle data". Her skal jeg legge inn EL skiltnummer på feltet "number plate", huke av for å ha lest retningslinjer og trykke "save". Da får jeg feilmeldingen om at den ikke klarer å sende sikkerhetskoden til bilen.

Hvorfor de instruerte meg til å legge inn bilen på nytt vet jeg ikke, men når jeg fikk den tilbake fra software oppgradering så viste appen feil informasjon i forhold til batterinivå osv. Ser ut til at det blir en ny tur på service.

TorS

Fikk bilen min i dag. Får heller ikke ConnectedDrive til å fungere.
i3 fra 29.10.2014, Ålesund

Real EoN

@TorS

Heldiggris  :)  Vi har jo veldig like VIN nummer.. enda ikke fått den.
Oppretta Connected drive konto og står at kode er sent til bilen, så håper det ligger klart til jeg henter min.
om ca 2 uker.. estimatet til BMW vertfall, kom til drammen for noen dager siden mest sannsynelig.
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Vind

På Wiki sidene er det svært godt forklart hvordan man skal koble opp Connected Drive.  Det kan være lurt å sjekke der før man spørr her.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

abj1978

Sitat fra: TorS på onsdag 29. oktober 2014, klokken 11:48
Fikk bilen min i dag. Får heller ikke ConnectedDrive til å fungere.

Jeg opplever det samme, får ikke lagt til bilen på web og under ConnectedDrive i bilen er det kun ett valg; Hotline
Tesla Model S 75D / BMW i3

TorS

i3 fra 29.10.2014, Ålesund

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA