Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Offisielle norske priser & spesifikasjoner Tesla Model S

Startet av tomatchili, torsdag 20. desember 2012, klokken 17:22

« forrige - neste »

Trond Arve

Var innom BNH Ski i går. En av selgerne hevdet at det ikke var lovlig å montere fossilvarmer, fordi den kun var typegodkjent for batteridrift. Har ikke kjennskap til regelverk og forskrifter, men innbiller meg at typegodkjenningen regulerer framdrift, ikke eventuell tilleggsvarmer. Noen som vet?
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Hans Håvard Kvisle

Mulig at forhandleren forsøker å uttrykke at Nissan ikke har lov til å levere biler fra fabrikk med dieselvarmer uten at dette er omfatta av typegodkjenninga. Det har han rett i.

Men det er fortsatt mye man kan tillate seg etter at bilen har forlatt fabrikk. F.eks. å sette inn en dieselvarmer. Bare det gjøres på en forsvarlig og fornuftig måte. I Norge er det mange som kan det.
St.Hanshaugen

svingen

ser det er gammel topic men er det noen som har gjort det her?
starter jo og bli rimlig "billige" leaf biler på finn nå og siden den store forskjelen på den "gammle" og euro modelen er varme apparatet (og 6.6kw lading og noen små ting) kunne det jo vært greit og kanskje kjøpt en "eldre" modell og eller brukt penger på webasto og få god varme og slipe og tenke så mye på rekkeviden/varme spesielt kjekt får oss med barn,får jo dunjakker til dem og men er ikke så praktisk ;)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Starfox

Lurer på det samme. Kjekt med vare om vinteren.

silverwrx

Truma har diesel og gass varmere som kun varmer luft. Uten vann.

Beregnet på bobiler etc. Burde lett kunne brukes med drift fra 12v.
2012 Leaf SL og Cannondale Elsykkel.
WRX Sti og Lotus Elise S2 111S

Trond Arve

Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Spiffster

Renault Kangoo med el.motor leveres med dieselvarmer orginalt så det kan vel ikke være helt fy fy å montere en dieselvarmer regelverksmessig. Men det kan vel være ugunstig å ha en dieseltank bak støtfangeren om det en riktig info; da ligger den i deformasjonssonen ved en kollisjon.

TB

Mitsubishi i-Miev kan leveres med "original ettermontert" Eberspächer, der den monteres av Mitsubishi.
Det samme gjeld Citroen som kan levere samme til C-Zero. Men, Peugeot har valgt at iOn ikkje skal leveres med denne. Samme bil, så det er prinsipielle årsaker bak.

Som Spiffster skriv, Renault Kangoo ZE leveres med dieselvarmer som standard:
http://www.elbil.no/kjope-elbil/lundetesten/753-lundetesten-av-renault-kangoo-ze

Dvs Nissan har lagt seg på samme linje som Peugeot ved og nekte montering. Fordelen med settet Eberspächer har laga til i-Miev er at det blir montert på samme måte på fleire biler - som trulig er ein gjennomtenkt måte.

Her er monteringsanvisning:
https://docs.google.com/file/d/10X3YJPaGzybNg28PBl2svWbb39O3K6dod2n3R93-_PiGT6sRLtBNGcQPPv3m/edit?hl=en_US
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

offpist

Er det noen som har bilder og info om plassering av Eberspacher og tanken i Leaf?
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA