Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Kjell Leaf, onsdag 12. mars 2014, klokken 13:01

« forrige - neste »

knutgrr

Såvidt jeg kan se skrev Balrog aldri HØY utdanning - bare utdanning.
Just sayin'...
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

Powerflux

Sitat fra: Kjell Leaf på onsdag 05. mars 2014, klokken 14:54Man behøver faktisk ikke være særlig smart for å ta utdanning
Det var store ord ::)
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Kjell Leaf

Sitat fra: Powerflux på onsdag 05. mars 2014, klokken 17:17
Sitat fra: Kjell Leaf på onsdag 05. mars 2014, klokken 14:54Man behøver faktisk ikke være særlig smart for å ta utdanning
Det var store ord ::)
Tja, når man ser på strykprosenten på de ekleste regnestykker blant studentene så.......
Syns du alle med utdanning er så smarte? Med hardt arbeid kan de aller fleste ta høyere utdanning selv om man ikke er så veldig smart. Det har mye med miljø og foreldre hvilken utdanning man tar.
Mange smarte folk uten utdanning har ikke tatt utdanning fordi de kommer fra et miljø der de ikke er blitt påvirket til å ta høy utdanning. Hvis du tror at en ingeniør nødvendigvis må være smartere enn en vanlig industriarbeider tar du grundig feil.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

cra

Det finnes da eksempler på både leger og advokater (som man skulle tro var over snittet smarte, med tanke på utdanningen de må ha) smo har latt seg lure av nigeriasvindere. Jeg ser ikke på noen som i nærheten av smarte hvis de lar seg lure av slikt - uansett hvilken utdanning de måtte ha. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Balrog

En og annen får vel lese det jeg skrev en gang til, og kanskje skylde på norsklæreren sin at meldinga ikke gikk hjem.

For å forstå at fossilbiler er miljøfientlig og ekstremt ineffektiv energi- og ressursbruk trenger man ikke utdanning ut over barneskolenivå om man har fulgt med i timene.

At det også finnes folk med lang utdanning som ikke er spesielt smarte er jeg blant de første til å være enig i. Det er imidlertid ikke til å komme unna at blant de minst utdannede menneskene finner man de fleste av desom  står for både de mest ekstreme meningene og som utfører de mest irrasjonelle handlingene. Jeg lar dette stå som en påstand fra min side selv om jeg i forbindelse med oppgaveskriving har forskningskilder på dette.

Jeg har ikke på noe tidspunkt kalt alle meningsmotstandere eller ikke-utdannende mennesker for idioter. Om du følte deg truffet scoot, var det slett ikke intensjonen.

Dessverre er det svært mange som til enhver tid tilpasser virkelighetbeskrivelsen til det som passer dem selv best, antagelig for å rettferdiggjøre sine egne valg. Når rikfolk som Spedalen kjører til og fra postkassa si med en husmortanks (stor SUV) og samtidig klager over avgiftsfritak for elbiler som lite miljøeffektivt er det bare latterlig. Det samme er det når Jeremy Clarkson stopper hver gang han ser en vindmølle for å understreke at de er "hideous", "useless" og "pointless".

Jeg har i likhet med mange her sett alt av Top Gear minst en gang. Elbilen de laget er en av de beste episodene for øvrig. Jeg synes kanskje at det nå går litt på tomgang for de tre gamle herrer, og det blir lenger og lenger mellom morsomhetene.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA