Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bjørns Model S P85 videoer

Startet av michael, søndag 23. februar 2014, klokken 02:55

« forrige - neste »

michael

Hey, mon der skulle være nogen der har erfaring med at reparere thundersky aha160 lifepo4 batteri celler til, jeg har tre der kun klare ca 140 Ampere belastning

http://techmind.dk/citroen-c1-evie-elbil/

Mvh michael
citroen c1 EVie elbil

elektrolux

Mener du at spenningen faller under 2,5V ved 140A last, eller at kapasiteten kun er 140 Ahr / C1 ?

Thundersky har relativ høy indre motstand, spesielt ved lave temperaturer, og er problemet høy indre motstand vil dette bedre seg når våren nærmer seg. Det er faktisk lurt å kjøre hardt for å varme opp cellene.

Ved testing av Thundersky har jeg opplevt 20 C temperaturstigning på en C1 utladning og da ser en at spenningen øker under utlading.

Gode celler skal ha lav indre motstand, og dermed ikke øke temperaturen så mye ved utlading.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

michael

Ja spænding falder under 2,5 volt på tre celler når motor bruger over 130-150 ampere fra batterier. Cellerne er på 160aha.

Det startede den første dag med frost her i Danmark, og siden har bilen ikke kørt.

Men lifepo4 må vel kunne fungere i frostvejr, i har jo rigtigt mange elbiler i norge.  Jeg har bestilt en powerlab8 of vil prøve at teste alle cellerne og se hvilken op og afladningskurve hver enkelt har.

citroen c1 EVie elbil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA