Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nissan Leaf 2012. Kjøre Oslo - Hamar 118 km. Erfaringer med med rekkevidde?

Startet av jonastr, onsdag 17. juni 2015, klokken 12:57

« forrige - neste »

Elmo

Motoren skal kunne test-kjøres på 12V batteri. Det finnes beskrevet her et sted, men jeg har ikke fått det til selv.
Tror også det står her noe sted hva du skal lese hvis du megger motoren.  Send PM til Elektrolux hvis du ikke finnes noe om dette ved søk i forumet
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

jonastr

Oppdatering.

Bilen er frisk igjen! Fraktet den hjem fra verkstedet i dag, ettersom det ble antatt feil på styringsenhet. Pris: 240 000kr fra Peugeot. Da jeg kom hjem sjekket jeg sikringene, etter tips fra Alternativ Energi AS. Det viste seg at sikringen som sitter på venstre side ved bakre batterikasse var kraftig korrodert. Mellom kontaktpunktene var resistansen ca 50 Ohm, etterhvert 800 Ohm da jeg hadde snudd litt på den. Elmo var raskt ute med tilbud om reservesikring og den fungerte utmerket!
Har prøvd å legge ved noen bilder av den gamle sikringen her!

Takk for råd og forslag.

Elmo

At en dårlig sikring (irret men med kontakt) kan forårsake en slik feil er nytt for meg, og ganske utrolig syns jeg.
Men veldig hyggelig at "ny" sikring fra meg løste problemet
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA