Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Service verksted i Groruddalen

Startet av Småfly, søndag 03. august 2014, klokken 18:33

« forrige - neste »

nofuelno

Sitat fra: emil på mandag 11. august 2014, klokken 14:38
Sitat fra: klawrenc på mandag 11. august 2014, klokken 13:25
Også, det med Type 2 til Type 1: med reising i norge nå og i de neste få år, mener noen at man risikere å komme til ladestasjoner hvor man ikke kan lade en Leaf uten denne dyre kabelen?

Hvis du tilfeldigvis skulle kjøre rundt i Aust-Agder er det vel kun et eller to steder du da kunne få brukt den kabelen i dag mot ca 50 plasser som tar schuko... Det kommer flere etterhvert, men jeg har ennå tilgode å komme til et sted hvor jeg ikke har kunnet lade med schuko så jeg ser ingen vits i å kjøpe en Type2-Type1 kabel nå.
Har du hatt problemer med ladesøyler hvor kontakten på Charge Amps har vært for lang slik at lokket ikke har latt seg lukke/låse ?
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

emil

Sitat fra: nofuelno på mandag 11. august 2014, klokken 19:46
Sitat fra: emil på mandag 11. august 2014, klokken 14:38
Sitat fra: klawrenc på mandag 11. august 2014, klokken 13:25
Også, det med Type 2 til Type 1: med reising i norge nå og i de neste få år, mener noen at man risikere å komme til ladestasjoner hvor man ikke kan lade en Leaf uten denne dyre kabelen?

Hvis du tilfeldigvis skulle kjøre rundt i Aust-Agder er det vel kun et eller to steder du da kunne få brukt den kabelen i dag mot ca 50 plasser som tar schuko... Det kommer flere etterhvert, men jeg har ennå tilgode å komme til et sted hvor jeg ikke har kunnet lade med schuko så jeg ser ingen vits i å kjøpe en Type2-Type1 kabel nå.
Har du hatt problemer med ladesøyler hvor kontakten på Charge Amps har vært for lang slik at lokket ikke har latt seg lukke/låse ?

Har ikke vært et eneste sted hvor ladestolpe ikke har latt seg lukke. Har vært nære på noen ganger, og særlig på de stolpene jeg lader mest (samme type som: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15754.msg244158.html#msg244158). Etter ca 4-5 måneder måtte jeg riktignok bytte schuko kontakten siden den første smeltet i en sånn stolpe, men første erstatningskontakt var like stor.

Nå kjører jeg med en schuko kontakt som har ledningen ut i 45 graders vinkel og den passer veldig bra alle steder.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA