Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Priser på service - en sak for konkurransetilsynet

Startet av Cowboystrekk, torsdag 06. mars 2014, klokken 17:04

« forrige - neste »

Cowboystrekk

Nå nylig ble alle ladeproblemene ift feilmeldinger ved fullført lading, ikke mulig å gjenoppta lading via app etc løst med FW 5.8.7. Tesla anbefaler jo at man plugger inn hele tiden, men er dette noe poeng i temperaturer rundt 0-25 grader (bilen står alltid i skygge)? Dette skal jo visstnok være trivselssona til batteriene, det virker ikke som om det skjer noe ift oppvarming\nedkjøling av batteriene i denne perioden uansett så. Hva gjør dere?
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

turfsurf

Sitat fra: Cowboystrekk på onsdag 26. februar 2014, klokken 09:41
Nå nylig ble alle ladeproblemene ift feilmeldinger ved fullført lading, ikke mulig å gjenoppta lading via app etc løst med FW 5.8.7. Tesla anbefaler jo at man plugger inn hele tiden, men er dette noe poeng i temperaturer rundt 0-25 grader (bilen står alltid i skygge)? Dette skal jo visstnok være trivselssona til batteriene, det virker ikke som om det skjer noe ift oppvarming\nedkjøling av batteriene i denne perioden uansett så. Hva gjør dere?

Jeg lar den stå tilkoblet (med Mennekes kabel) hele tiden. Så trekker forhåndsoppvarming strøm hovedsaklig fra nett i stedet for batteri.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

chal

Jeg har hengt opp en Mennekes i noen kroker på veggen tilkoblet en shucko 15 A. Jeg kobler til hver gang jeg setter bilen i garasjen som rutine. Da får jeg en mil i timen og har stort sett fullladet når jeg henter bilen om morgenen. Har slutta å tenke på lading, det funker smertefritt.

turfsurf

Sitat fra: chal på onsdag 26. februar 2014, klokken 14:55
Jeg har hengt opp en Mennekes i noen kroker på veggen tilkoblet en shucko 15 A. Jeg kobler til hver gang jeg setter bilen i garasjen som rutine. Da får jeg en mil i timen og har stort sett fullladet når jeg henter bilen om morgenen. Har slutta å tenke på lading, det funker smertefritt.

Min erfaring og. I tillegg testet jeg den en uke på fjellet fra 0 til -15 grader, og nedsnødd kabel. Ikke ett eneste problem.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA