Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

21" Grå Performance + Felger vurderes solgt

Startet av Lene Jensen, mandag 16. desember 2013, klokken 23:46

« forrige - neste »

mohpet

Jeg har alltid hatt den sorte inntakskabelen surret rundt boksen og festet med spennen. På den måten blir det aldri belastning inn mot boksen. Det er bare noen få runder rundt boksen så ikke fare for magnet/varme effekt. Min har alltid fungert 100%

Sent from my HTC One using Tapatalk

2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Lene Jensen

Ja, jeg har tatt den svarte ledningen og lagt ned langs siden av kladden så det er kontakt og så spent båndet rundt. Så nå funker det. Må få reparert den ved leilighet.
Kjører rød Think 2010 zebra fra januar 2013 - pendler 7 mil t/r
Ellers en Suzuki Grand Vitara 2009 som familiebil og trekkbil.

norwegian123

Hei, min ladekladd (Think City 2010 modell) er fastmotert på veggen i hjemme så heldigvis ikke noen problemer med den så langt. Har imidlertid pga. økt distanse til jobb behov for å lade om dagen også, og lite fristende å frakte den ene jeg har frem og tilbake når jeg leser om problemene her.

Så kjapt spørsmål: noen som vet hva som er rimeligste alternativet dersom en ønsker en ekstra laddekladd til å ha med i bilen ?

hma

- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Xirius

Sitat fra: hma på mandag 09. desember 2013, klokken 19:58
Veldig kjedelig det der, jeg hadde samme feil på min kladd.
Problemet er at inntakskabelen til kladden er av for dårlig kvalitet, så det hjelper ikke særlig mye å reparere den.
For å få en varig løsning må man bytte hele kabelen - og da til en smidig type med tykt tverrsnitt på lederne (2,5 mm2).
Jeg byttet til en som ligner denne:
http://www.jula.no/skjoteledning-10-m-ip44-403152
og er veldig fornøyd :)

Kladden åpnes nokså enkelt med varmepistol. Den gamle kabelen loddes forsiktig ut av printkortet med en kraftig loddebolt (ca 40W) og ny monteres.  Vær nøye med å fuge etter med nytt lim slik at kladden blir tett igjen. Jeg har laget en "regnfrakk" med en vanlig plastpose og tredd over kladden slik at den ikke blir utsatt for regn når den henger.
Man bør også montere en ekstra krok - på oversiden av krokene som holder kladden - som man kan henge inntekskabelen over. Slik at det ikke blir knekk på kabelen.

Hvilken side åpner du på?
Topp (a) eller bunn (b)?
a)
b)
Nissan Leaf - 2012
Tesla Model S 85 - 2014
Think City Zebra - 2008 (solgt)

Xirius

Fant ut at bunnen skulle av.
Ble litt lettere å åpne etter at jeg fjernet skruene :D
Nissan Leaf - 2012
Tesla Model S 85 - 2014
Think City Zebra - 2008 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA