Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er Plus egentlig Minus?

Startet av Signature #280, torsdag 15. august 2013, klokken 16:42

« forrige - neste »

Signature #280

Hei. Har nettopp mottatt min Tesla Model S og lurer på om noen kan fortelle meg hvor mange Type 2 ladestasjoner som er oppe å går i Norge? Klarer ikke finne en god oversikt på..

Hans Håvard Kvisle

Sjekk siden:
http://www.ladestasjoner.no/hurtiglading/hurtigladekartet
Her kan du bruke filterfunksjonen for å få fram hvilke ladestasjoner som har Type 2 kontakt med semihurtig/hurtig lading (>20 kW eller over >43 kW). Du kan jo ha nytte av begge deler, sjøl om farta begrenser seg til 20 kW ved dobbeltlader (eller 10 kW ved enkeltlader).

Utover det skal det være en Type 2 kontakt hos Tesla på Alnabru, men den er 230V/32A/1fas.
På Strømmen Storsenter har også i tillegg til den som kommer på hurtigladekartet, 9 andre ladepunkt Type 2 kontakt, men maks effekt er 16A/230V/1fas, så det gjør ikke store susen.

Jeg har tenkt litt på hvordan vi kan lage en tjeneste for visning av attraktive Tesla-ladestasjoner best mulig. Da også med industrikontakter. Men har i det lengste venta fordi Tesla har venta med å fortelle hvordan Model S faktisk kan bli lada i Norge.

Tror vi trenger litt mer kontakt med kommende Tesla-eiere for å vite hva dere faktisk vil være ute etter (blinke ut kontakttyper og ladeeffekt) - og hvordan da en tjeneste som ladestasjoner.no best kan tilrettelegges for det. Vi har mange muligheter.

Det bør også være gode muligheter å få integrert denne type tjeneste i Model S. Men det har ikke akkurat vært høyeste prioritet så langt hos Tesla.

Så innspill mottas med takk (hvis det er noen kommende Model S eiere som leser noe utenfor tråder utenfor Tesladelen... Eller flytt diskusjonen over dit?
St.Hanshaugen

Philip Marlowe

Jeg ser her at Lasses ved E18 i Bamble skal investere 600, 000,- i ladestasjoner.
http://touch.varden.no/nyheter/lasses-vil-lokke-til-seg-elbilene-i-sommer-1.8318146
Er ikke det fryktelig dyrt?  :o

Hadde de ikke kommet mye billigere fra det hvis de hadde investert i Type 2 ladestasjoner?
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Porsgrunn

Sitat fra: Philip Marlowe på onsdag 05. mars 2014, klokken 20:42
Jeg ser her at Lasses ved E18 i Bamble skal investere 600, 000,- i ladestasjoner.
http://touch.varden.no/nyheter/lasses-vil-lokke-til-seg-elbilene-i-sommer-1.8318146
Er ikke det fryktelig dyrt?  :o

Hadde de ikke kommet mye billigere fra det hvis de hadde investert i Type 2 ladestasjoner?

Dette gjør de for å få elbilister til å stoppe, som det står i artikkelen har de bensinstasjon med fastfood, kafeteria og dagligvarer der.

Faren for dem er at 2 små rundkjøringer og en liten bru rett på den andre siden av E-18 skal konkurenten sette opp combi/Chademo hurtigladere fra Ishavsveien. Det gir da lite mening å sette opp noe som er tregere.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA