Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladestrøm tabell

Startet av Teslanewbie, tirsdag 04. mars 2014, klokken 17:03

« forrige - neste »

atledreier

Det er en begrensning på turtallet til elektromotorer, diktert av spenningen tilgjengelig.

cairnz

Sitat fra: atledreier på mandag 24. februar 2014, klokken 12:12
Det er en begrensning på turtallet til elektromotorer, diktert av spenningen tilgjengelig.
Samt varmeutvikling ved høyt turtall ? :)
Elbilist

Griffel

#17
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 24. februar 2014, klokken 06:32
Hva den er i 250km/t aner jeg ikke, men kanskje 15-20 mil? Model S er ikke og kan ikke være noen høyhastighets langturcruiser. Batteriene er alt for små. Så da blir det vel hastighetsangst også ::)
15-20mil er nok opptimistiske anslag, neppe mer enn 12mil fra 100% til 0.

Sitat fra: sindrej på mandag 24. februar 2014, klokken 12:09
40 sekund etter at jeg slapp gassen gav jeg full pine igjen, da fikk jeg ikke mer enn ca 180 km/t.
En norsk Tesla holder ihvertfall ikke toppfart lenge.
Uten ekstra kjøling er det nok omtrent der kontinuerlig toppfart ligger uansett hva en gjør med software og gear.

Sitat fra: atledreier på mandag 24. februar 2014, klokken 12:12
Det er en begrensning på turtallet til elektromotorer, diktert av spenningen tilgjengelig.
Jeg ville nok heller si at det er begrenset av frekvensen til motordriften. Det er altså ingen turtallsperre i normal betydning. Men et spørsmål om hvordan frekvensomformeren styres.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

laumb

Høyere toppfart eller ikke - kjørte til Spania i sommer, og det er ikke veldig komfortabelt å ligge og cruise i særlig mer enn 160-170km/t uansett. Noe mer enn det og man sitter på vakt og har så ekstremt mye informasjon som suser forbi at man blir raskere og mer sliten i hodet - noe som i sin tur resulterer i hyppigere og lengre stopp, som igjen gir "samme" ankomsttid. Ta i betraktningen at man ikke skal slite seg ut og bli "utrygg", men være opplagt nok til å håndtere uforutsette hendelser innenfor en god tidsramme.

At toppfarten er 210 og over lengre strekker kanskje ikke mer enn 180 er etter min kvalifiserte mening, helt greit.

Philip Marlowe

Sitat fra: sindrej på mandag 24. februar 2014, klokken 12:09
Jeg testa min.  Starta fra null og drog den til 200.  Det tok ca 25 sek.  Holdt 200 i 25 sekund før jeg lot den regenerere seg ned til 50 km/t igjen (bremsa vel litt og).  40 sekund etter at jeg slapp gassen gav jeg full pine igjen, da fikk jeg ikke mer enn ca 180 km/t.

En norsk Tesla holder ihvertfall ikke toppfart lenge.

Å, var det altså deg jeg så for oppover Bygdøy alle her om dagen?  :o
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

sindrej

Sitat fra: Philip Marlowe på mandag 24. februar 2014, klokken 17:23
Sitat fra: sindrej på mandag 24. februar 2014, klokken 12:09
Jeg testa min.  Starta fra null og drog den til 200.  Det tok ca 25 sek.  Holdt 200 i 25 sekund før jeg lot den regenerere seg ned til 50 km/t igjen (bremsa vel litt og).  40 sekund etter at jeg slapp gassen gav jeg full pine igjen, da fikk jeg ikke mer enn ca 180 km/t.

En norsk Tesla holder ihvertfall ikke toppfart lenge.

Å, var det altså deg jeg så for oppover Bygdøy alle her om dagen?  :o
Hehe, nei, min Tesla har nok ikke rullet sine hjul i Oslo nei :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA