Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Luft eller ikke luft - det er spørsmålet

Startet av Batteritralla, tirsdag 01. april 2014, klokken 00:13

« forrige - neste »

Batteritralla

Sitat E.Musk 14.Mars:

"Going a step further, I have made it a principle within Tesla that we should never attempt to make servicing a profit center. It does not seem right to me that companies try to make a profit off customers when their product breaks. Overcharging people for unneeded servicing (often not even fixing the original problem) is rampant within the industry and happened to me personally on several occasions when I drove gasoline cars. I resolved that we would endeavor never to do such a thing at Tesla, as described in the Tesla service blog post I wrote last year."

Om Tesla Norge følger opp filosofien til "Stormogulen" så har vi lite å frykte de første fem årene.

Det eneste vi som eiere av Tesla da trenger å gjøre er å dokumentere feil og mangler, og levere en kopi av denne listen inn ved regelmessig eller "ekstraordinær" service.

Gleder meg til bekymringsløst bilhold de neste 5 åra :-)
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Batteritralla

Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Muffinman

Selv om annerledestenkningen blir litt for mye av og til liker jeg virkelig det jeg leser her. Hvis dette implementeres er det jo bare genialt. Forhåpentligvis kan jeg kaste ut den andre fossilen om ikke så lenge, og dette teller veldig positivt i så måte.

Amoss

Sitat fra: Batteritralla på lørdag 22. mars 2014, klokken 16:29
Om Tesla Norge følger opp filosofien til "Stormogulen" så har vi lite å frykte de første fem åra  :)

Sant nok, men at de ikke skal ha profitt fra service betyr ikke at de ikke fakturer mer enn det koster å faktisk gjøre jobben :p  Husk at de har ett stort serviceapparat de vil bygge opp, og det er ikke akkurat gratis. Tipper de ønsker å ha serviceapparatet (og de fleste superladere) på plass når de begynner å selge Model E. Dette følger av samme filosofi de følger når de bruker inntjeningen fra dyrere Roadster/MS/MX til å skaffe seg kapital til å kunne masseprodusere ME når den tiden kommer.

Så vil, på tross av denne uttalelsen, ikke forvente at de blir så veldig billige på service på MS/MX, selv ikke om 5 år. Men håper det betyr at de priser servicen på ME i samme forhold som forskjellen på pris fra MS til ME...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Batteritralla

Klart dette implementeres.

Tviler på at de som ikke følger opp firmaets grunnfilosofi fra høyeste hold jobber lenge der.

Håper jeg aldri får bruk for å friske opp hukommelsen til de som over tid "glemmer" denne artikkelen.

Tror nesten jeg printer ut en kopi med en gang og oppbevarer den sammen med vognkort mm.
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Batteritralla

Synes forøvrig prisen på feks 5 års service er helt overkomlig.

Har ikke videre planer om å betale for noen ting som helst som slutter å virke innenfor disse 5 åra.
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

cyber

Vi får håpe Mr Musk har foretatt en grundig risikovurdering mht reklamasjoner med tilhørende kostnadsnivå på å utbedre disse - ikke minst i land som Norge.
Jeg finner utsagnet og tilnærmingen til " den fæle bilbransjen " noe naiv og forutinntatt, men for potensielle kunder må dette være forlokkende - Musk selger biler  :D

hookmaker

Tenk om han hadde sagt samme om vanlig banking business, - da hadde Paypal varit helt gratis for ALLE.. 8)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA