Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeutsyr til BMW i3

Startet av Gusse, tirsdag 04. mars 2014, klokken 00:45

« forrige - neste »

cstromme

Har du behandlet skinnet på noen måte Gusse?
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Diravi

Det kommer jo litt an på hva slags annen bil man sammenligner med.

Vår ett år gamle Volvo V40 er kjørt 20 000, skinnet har ikke en skrukk så langt.

For ikke å snakke om min gamle Citroen XM fra 2000, den er kjørt 120 000, og selv om skinnet er blitt tørt i førersetet (forrige eier elsket tydeligvis setevarme på vinteren) så er heller ikke her skinnet strukket på langt nær så mye som i Teslaen som er vist på bildet i denne tråden.

Begge bilene har imidlertid svært tykt skinn som jeg nok vil gjette har høyere kvalitet enn en del av de rimeligere merkene.

skinn i Tesla er ikke dyrt, men jeg tror nok jeg skulle ønske at det var 5000 dyrere og tilsvarende mer påkostet.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

ebbrey

#17
Sitat fra: Gusse på søndag 23. februar 2014, klokken 22:22
Her er det som er casen i min bil etter 4500km
Noen mener at dette må man regne med, andre ikke.

Mine seter er behandlet. Ser identiske ut med dine. Må skli over kanten på setet hver gang jeg går ut og inn. Så dette er jo dømt til å bli slitt. Bølgene i setet kom etter ca 4000 km. Sitter som oftest alene i bilen, så gjelder ikke noen andre seter.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Gusse

Sitat fra: cstromme på søndag 23. februar 2014, klokken 22:54
Har du behandlet skinnet på noen måte Gusse?
Nei, har ikke behandlet det enda. Tenkte i min mangel på kompetanse på sånt, at det ikke skulle være nødvendig etter 2mnd, men der kan jeg ta feil ;)
Det er bølgene jeg "reagerer" på. Jeg får sove om natten, for å si det sånn ;)
Grunnen til at jeg startet denne tråden, var for å få mere innblikk i om dette er ok, eller om det er noe man ikke skal godta. Så noen reaksjoner tidligere, som fikk meg til å fundere 8)

K

Har dessverre fått de samme bølgene i skinnet (lyst skinn) allerede jeg også, etter drøye 3000 km. Solgte en 2002 BMW gått 150 000 km, som fremdeles hadde stramt skinn. Tviler på at Tesla-setene vil se helt bra ut om 12 år, men foreløpig er det jo ikke noe stort problem så lenge en lar være å bekymre seg for fremtiden.  8)

Bjoris

Jeg tror vi bare må innse at setene i TMS ikke holder mål ifht andre premium biler. Jeg har en 4,5 år gml A6 og setene ser mindre slitt ut enn det bildet som vises... Da er det sportseter med mye høyere ytterkanter enn på TMS.

Vel, så kostet de vel ca 40.000 ekstra på Audien og 10.000 for TMS så du får vel det du betaler for antar jeg...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Brede

Status her etter 3900km.
Vil anslå at passasjersetet har vært i bruk 1500 av disse kilometrene.


Gusse

Baksete er veldig lite brukt, men har tendensen.
Passasjer fram er brukt 1/4 av sjåførsiden.

Muffinman

Må korrigere meg selv her. Jeg har lyst grått skinn, og har også disse bølgene i førersetet. Ikke verre enn hos Gusse. Siden jeg nærmer meg 14.000km kan det se ut som det er stabilt.

cstromme

Muffinman, har du bilder av bilen din innvendig? Svært lite bilder av bilen med grått skinn. Samme som jeg har bestilt her.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

pberg

Til sammenlikning: Renault Espace iV "Lut og kaldt vann-edition" 2004, 180kkm

BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA