Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Prosentvisning og resterende kjørelengde på "tulletur"

Startet av Fjeldi, fredag 21. februar 2014, klokken 19:04

« forrige - neste »

LMOR

OK, har det skjedd flere ganger, eller er det bare 1 gang. Tror en annen på forumet her jgilberg?, hadde det samme en gang. Hvis det er serveren til BMW, så er det ikke sikkert det treffer deg hver gang.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Tinhlevan

Sitat fra: LMOR på lørdag 15. februar 2014, klokken 21:36
OK, har det skjedd flere ganger, eller er det bare 1 gang. Tror en annen på forumet her jgilberg?, hadde det samme en gang. Hvis det er serveren til BMW, så er det ikke sikkert det treffer deg hver gang.


Det kan kalles 1. og eneste foreløpig, for etter at det inntraff så har det ikke løst seg siden.

LMOR

Sitat fra: Tinhlevan på lørdag 15. februar 2014, klokken 22:24
Sitat fra: LMOR på lørdag 15. februar 2014, klokken 21:36
OK, har det skjedd flere ganger, eller er det bare 1 gang. Tror en annen på forumet her jgilberg?, hadde det samme en gang. Hvis det er serveren til BMW, så er det ikke sikkert det treffer deg hver gang.
Det kan kalles 1. og eneste foreløpig, for etter at det inntraff så har det ikke løst seg siden.
Men på web er det riktig?
Installerte du appen på nytt, er stoppet den fra bakgrunnskjøring?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Tinhlevan

#18
Sitat fra: LMOR på lørdag 15. februar 2014, klokken 22:33
Sitat fra: Tinhlevan på lørdag 15. februar 2014, klokken 22:24
Sitat fra: LMOR på lørdag 15. februar 2014, klokken 21:36
OK, har det skjedd flere ganger, eller er det bare 1 gang. Tror en annen på forumet her jgilberg?, hadde det samme en gang. Hvis det er serveren til BMW, så er det ikke sikkert det treffer deg hver gang.
Det kan kalles 1. og eneste foreløpig, for etter at det inntraff så har det ikke løst seg siden.
Men på web er det riktig?
Installerte du appen på nytt, er stoppet den fra bakgrunnskjøring?

På web var det ingen feilmelding, kun appen på mob og iPad som ikke var synkr. med bilen.
Har prøvd alt, ingen endring.
Gikk til slutt inn på nettsiden og avinnstallerte bilen, men fikk denne da jeg prøvde å add vehicles på nytt:

This vehicle does not have a mobile network facility. This means that it cannot be added to your account.

Så her er det noe muffins


LMOR

Sitat fra: Tinhlevan på lørdag 15. februar 2014, klokken 22:49
Sitat fra: LMOR på lørdag 15. februar 2014, klokken 22:33
Sitat fra: Tinhlevan på lørdag 15. februar 2014, klokken 22:24
Sitat fra: LMOR på lørdag 15. februar 2014, klokken 21:36
OK, har det skjedd flere ganger, eller er det bare 1 gang. Tror en annen på forumet her jgilberg?, hadde det samme en gang. Hvis det er serveren til BMW, så er det ikke sikkert det treffer deg hver gang.
Det kan kalles 1. og eneste foreløpig, for etter at det inntraff så har det ikke løst seg siden.
Men på web er det riktig?
Installerte du appen på nytt, er stoppet den fra bakgrunnskjøring?
På web var det ingen feilmelding, kun appen på mob og iPad som ikke var synkr. med bilen.
Har prøvd alt, ingen endring.
Gikk til slutt inn på nettsiden og avinnstallerte bilen, men fikk meld om at bilen ikke hadde tilgang ved ny registrering og kom dermed ingen vei etter det
Synd. Men du prøvde å "drepe" appen på telefon og iPad? Det kan være noe som har hengt seg der?

Appen kommuniserer nok ikke med bilen direkte, men gjennom samme grensesnitt som web-sidene bruker. Så det er mest sannsynlig noe på disse enhetene, hvis web-sidene viser riktig.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Tinhlevan

Sitat fra: LMOR på lørdag 15. februar 2014, klokken 22:58
Sitat fra: Tinhlevan på lørdag 15. februar 2014, klokken 22:49
Sitat fra: LMOR på lørdag 15. februar 2014, klokken 22:33
Sitat fra: Tinhlevan på lørdag 15. februar 2014, klokken 22:24
Sitat fra: LMOR på lørdag 15. februar 2014, klokken 21:36
OK, har det skjedd flere ganger, eller er det bare 1 gang. Tror en annen på forumet her jgilberg?, hadde det samme en gang. Hvis det er serveren til BMW, så er det ikke sikkert det treffer deg hver gang.
Det kan kalles 1. og eneste foreløpig, for etter at det inntraff så har det ikke løst seg siden.
Men på web er det riktig?
Installerte du appen på nytt, er stoppet den fra bakgrunnskjøring?
På web var det ingen feilmelding, kun appen på mob og iPad som ikke var synkr. med bilen.
Har prøvd alt, ingen endring.
Gikk til slutt inn på nettsiden og avinnstallerte bilen, men fikk meld om at bilen ikke hadde tilgang ved ny registrering og kom dermed ingen vei etter det
Synd. Men du prøvde å "drepe" appen på telefon og iPad? Det kan være noe som har hengt seg der?

Appen kommuniserer nok ikke med bilen direkte, men gjennom samme grensesnitt som web-sidene bruker. Så det er mest sannsynlig noe på disse enhetene, hvis web-sidene viser riktig.

Men hvis det riktig på web, så burde vel det være riktig ladestatus der også? Men det er det heller ikke på tross av at det står at alt er iorden!

LMOR

OK, da misforstod jeg. Forstod det slik at det var riktig på web. Du må nok få tak i noen på support. Det kan være at de har stengt deg ute fordi noe skjedde under testingen din som de oppfatter som at noen prøver å hijacke bilen, eller noen annet.

De som jobber med ConnectedServices burde kunne finne ut hva som har skjedd.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Tinhlevan

Sitat fra: LMOR på lørdag 15. februar 2014, klokken 23:13
OK, da misforstod jeg. Forstod det slik at det var riktig på web. Du må nok få tak i noen på support. Det kan være at de har stengt deg ute fordi noe skjedde under testingen din som de oppfatter som at noen prøver å hijacke bilen, eller noen annet.

De som jobber med ConnectedServices burde kunne finne ut hva som har skjedd.


Ser ut som om jeg må gå den veien ja. Det var allerede et eller annet tull ved henting av bilen, selger slet med å få kontakt da han skulle legge inn info. Tok lang tid før bilen fikk kontakt.

LMOR

Sitat fra: Tinhlevan på lørdag 15. februar 2014, klokken 23:16
Sitat fra: LMOR på lørdag 15. februar 2014, klokken 23:13
OK, da misforstod jeg. Forstod det slik at det var riktig på web. Du må nok få tak i noen på support. Det kan være at de har stengt deg ute fordi noe skjedde under testingen din som de oppfatter som at noen prøver å hijacke bilen, eller noen annet.
De som jobber med ConnectedServices burde kunne finne ut hva som har skjedd.
Ser ut som om jeg må gå den veien ja. Det var allerede et eller annet tull ved henting av bilen, selger slet med å få kontakt da han skulle legge inn info. Tok lang tid før bilen fikk kontakt.
OK, det kan være en sammenheng, spesielt siden det er helg. Har sett andre har hatt noen oppstartsproblemer, og plutselig så virker det. Det er noen som rydder opp, man kanskje ikke i helgen.

Regner med at du har sjekket hva bilen selv sier, og prøvd å skru av og på netttjenesten?
Kan være det hjelper at bilen kobles opp mot nettet på nytt.

Det kan også være noe feil med komm.boksen eller antennekoblingen også :-(
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Tinhlevan

Sitat fra: LMOR på lørdag 15. februar 2014, klokken 23:26
Sitat fra: Tinhlevan på lørdag 15. februar 2014, klokken 23:16
Sitat fra: LMOR på lørdag 15. februar 2014, klokken 23:13
OK, da misforstod jeg. Forstod det slik at det var riktig på web. Du må nok få tak i noen på support. Det kan være at de har stengt deg ute fordi noe skjedde under testingen din som de oppfatter som at noen prøver å hijacke bilen, eller noen annet.
De som jobber med ConnectedServices burde kunne finne ut hva som har skjedd.
Ser ut som om jeg må gå den veien ja. Det var allerede et eller annet tull ved henting av bilen, selger slet med å få kontakt da han skulle legge inn info. Tok lang tid før bilen fikk kontakt.
OK, det kan være en sammenheng, spesielt siden det er helg. Har sett andre har hatt noen oppstartsproblemer, og plutselig så virker det. Det er noen som rydder opp, man kanskje ikke i helgen.

Regner med at du har sjekket hva bilen selv sier, og prøvd å skru av og på netttjenesten?
Kan være det hjelper at bilen kobles opp mot nettet på nytt.

Det kan også være noe feil med komm.boksen eller antennekoblingen også :-(


Har ikke prøvd å skru av/på nettjenesten. Ikke sikker på hvordan/hvor.

LMOR

Du må lete i menyene, tror du finner nummeret du skal ringe til også der.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Tinhlevan


østfolding

Prøver igjen: Hvordan sende en adresse til i3 fra iPhone?

Ja, jeg får det til å fungere på maps.google.no (Mer -> Del -> Bil -> BMW -> Adressen til din konto), og jeg får til å finne ut hvor bilen min er - og hvordan jeg kommer meg til den - via i Remote-appen, men jeg får ikke til å søke opp en destinasjon og sende denne adressen til bilen.

Det ser heller ikke ut til å være mulig i Google Maps-appen på iPhone.

Tips?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA