Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Leaf vs e-Golf tilgjengelig batterienergi [kWh]

Startet av stranger1891, mandag 03. mars 2014, klokken 12:28

« forrige - neste »

stranger1891

Hei,

Hvor mye ca. koster full lading (fra null) til en TMS, 85 kWh hjemme med en vanlig strømuttak 16 amp?

sn0le

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066


sn0le

Kan nevne at på vanlig "huskontakt" (Schuko) så har ladekabelen til TMS en begrensning på 13A selv om du har 16A sikring på kursen.

Det kan omgås ved at man monterer opp en blå 32A 1-fas kontakt på kursen.
Da bruker man en annen adapter på ladekabelen.
Husk bare å sette ladestrømmen til 16A eller lavere.
Da kan man i alle fall lade med inntil 16A på en 16A kurs. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

laumb

Full tank koster forøvrig mer på 13A lading enn 32A da tapet i ladeprosessen er større på 13A :)

cairnz

Fulk tank? Mindre enn hundre kroner. Ladetap og ampere og alt det der iberegnet. 4000km har så langt kostet rett under tusenlappen i strøm.
Elbilist

sn0le

@laumb:
Lenge siden jeg brukte den kalkulatoren, men mener man ser at total kWh er høyest når man velger 13A.
Regnet en gang kjapt på det at ved 20.000km brukes ca 5.000kWh.
Legger man godviljen til og beregner høyere forbruk på vinteren og forvarmingen så kanskje man havner på 6.000kWh.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA