Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Priser på service - en sak for konkurransetilsynet

Startet av foijord, søndag 02. mars 2014, klokken 22:22

« forrige - neste »

foijord

Hei,
lurer på om noen andre har erfaring med å endre konfigurasjonen etter at den er bekreftet online. Jeg droppet pano taket 2 dager etter at jeg hadde bekreftet bestillingen. Tesla sa dette kunne føre til opptil 4 uker forsinkelse. Det har nå gått over 5 uker uten at noe har skjedd (har ikke fått ny ordrebekreftelse). Har purret på mail 2 ganger og de "jobber med saken".

Begynner å bli lei nå, hvorfor tar det 5 uker (and counting) å endre bestillingen?

educk

jeg angret på farge valg uken etter jeg hadde bekreftet. så jeg sendte mail til tesla adressen EUsales eller vad den heter. fikk ikke svar så sendte ett til etter 1 uke. sendte siden en mail til en amerikansk adress istedet som jeg brukte før å stille meg i kø på mittkonsoll. da fikk jeg svar om att de skulle kontakte meg. dette gjorde de og informerte om att de helst ikke vil gjøre endringer i en bestilling etter bekreftelse men hvis det var veldig viktig skulle de gjøre unntak men att det kunde bli 4 ukers forsinkelse. etter 2 måneder oppdaterte Min tesla seg med ny bestilling med endret farge. ser ut som det ikke har ledd til forsinkelse da den bygges nå  :)   
S85 Multi-coat red

cstromme

Bekreftet for litt over 1 uke siden, fikk lagt på luftfjæring i går uten at det skulle ha noen særlig påvirkning på leveringstid. Vel, der var det hun sa til meg per epost.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

dotten

jeg kan ikke skjønne hvorfor det er s vanskelig da det tar 3 mnd fra estilling til de lager saken. men men.. shit happens.
S85

P85D fra mars 2015

sindrej

Det er ikke vanskelig, men når "alle" ombestemmer seg i hytt og pine blir det vanskelig.  Det var mye enklere å få forandret bekreftet bestilling i starten, med det resultat at mange gjorde det.  Dette har de nok bevisst strammet inn på.

foijord

Ringte Tesla i dag og fikk snakke med en hyggelig fyr fra Tesla Stavanger. Han kunne se på dataen at ordren var endret og alt var OK. Det tok bare lang tid å få oppdatert statusen online, samt sende bekreftelse. Så jeg satser på at han ikke bløffet, og at ordren er på vei ned pipelinen. I såfall er alt OK, bare litt mangel på kommunikasjon fra Teslas side.

Nå biter jeg negler over alle meldingene om rust og bremser som låser seg. Mugg i panotaket trenger jeg heldigvis ikke tenke på nå... :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA