Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladekabler og ladestasjoner for Tesla Model S.

Startet av Ciumpalac, tirsdag 04. mars 2014, klokken 19:31

« forrige - neste »

Ciumpalac

*Beklager min dårlig norsk kunskap, håper du klarer å lese dette*
Hei, jeg få ikke starte min Saxo 02 model og Elmo sa at kanskje en død bevegelsessensor er årsaken.

Hvordan man få tilgang til bevegelsessensor, og hvordan se dette ut? Evt. hvordan man teste for å se hvis det funker som det skal, og hvor kan jeg kjøpe en ny i Bergenområdet?

Bilen har kjørt kun 39500km, så jeg lurer hvis det er normalt for sensoren for å dø så tidlig.
Bor i Asker, har 2002 Saxo med 62800km, og en 2011 Peugeot iOn

Elmo

You can stick to English. Most Norwegians are quite capable of that.

Sorry I did not answer earlier. There is a poor picture of the connection to it sitting in the car here. The discussion there is about broken wires going to the motionsensor.

It is sitting inside the motor, but the connection to is light blue and sitting beside the right  driveshaft. Not easy to spot when the motor is in the car. Here is a picture of it with the motor outside the car.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Ciumpalac

Thanks Elmo, I read the forum you mentioned, and it looks like a challenge to even get to the sensor but I will try, as removing the motor is out of the question in my case with limited tools & knowledge. Not to mention lack of garage space where I can get away from the Bergen weather :(
Bor i Asker, har 2002 Saxo med 62800km, og en 2011 Peugeot iOn

Elmo

I managed to fix (cut, solder and extend) the wires to the sensor on my car without removing the motor. You should at least be able to inspect the wires? 
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA