Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Dombås - Molde - Trondheim uten lading?

Startet av OddB, fredag 29. november 2013, klokken 00:28

« forrige - neste »

OddB

Topp 15-lista etter 182 stemmer, Trondheim røk ut til fordel for Kongsberg siden forrige opptelling.

Haukeli/Rauland    50
Drammen    35
Bergen    34
Haugesund    29
Stavanger    28
Elverum    23
Mosjøen    23
Alvdal    21
Førde    21
Vinterbro    20
Trysil    18
Ålesund    18
Steinkjer    16
Kongsberg 15
Fauske    15
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

el-fanboy

#46
Hva er argumentene for semihurtigladere i Drammen og Bergen?  :)
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Mhal

Sitat fra: el-fanboy på torsdag 28. november 2013, klokken 13:19
Kan noen forklare hvilken rute man kjører for å ha stor nytte av å ha lader i Drammen? (Og Bergen?  :) )

Bergen er for dei som kjører kysten. Fra Lyngdal vil det vere oppnåeleg SuperCarger avstand. Men det er ikke nødvendig med både Stavanger og Haugesund i tillegg.

Avstand mellom Brokkelandsheia og Lillehamar er kanskje litt lang, så Drammen er bra :-)

jkirkebo

Sitat fra: el-fanboy på torsdag 28. november 2013, klokken 13:19
Hva er argumentene for semihurtigladere i Drammen og Bergen?  :)

Er det noen argumenter mot? Du har f.eks et ærend i Bergen og trenger å fylle 50% på batteriet for å komme hjem igjen. To timer på en 22kW stolpe fikser den biffen mens du gjør unna dine ærend (handing, møte osv.).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

el-fanboy

Sitat fra: Mhal på torsdag 28. november 2013, klokken 13:38
Sitat fra: el-fanboy på torsdag 28. november 2013, klokken 13:19
Kan noen forklare hvilken rute man kjører for å ha stor nytte av å ha lader i Drammen? (Og Bergen?  :) )

Bergen er for dei som kjører kysten. Fra Lyngdal vil det vere oppnåeleg SuperCarger avstand. Men det er ikke nødvendig med både Stavanger og Haugesund i tillegg.

Avstand mellom Brokkelandsheia og Lillehamar er kanskje litt lang, så Drammen er bra :-)
Ja det var det da, mellom Brokelandsheia og Lillehammer har du 22kW ladere både på Strømmen Storsenter og hos Sønnico i Oslo. Å prioritere Brokelandsheia-Drammen-Lillehammer foran andre (minst like lange) strekninger der det er helt blottet for 22kW-ladere synes noe snålt for meg...

Og når det gjelder byene ellers, er det sånn at stemmene for f.eks Bergen, Stavanger og Trondheim kommer fra innbyggere i disse byene (og som dermed bør ha tilgang til lading hjemme) eller kommer de fra innbyggere i distriktene rundt, som nettopp har behovet for lading i byen før de snur og drar hjem igjen?

Det er jo vanskelig å gjennomføre vekting av stemme i praksis, men jeg synes hvertfall at en stemme fra sistnevnte kategori burde veie tyngre enn en i førstnevnte kategori.
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Trustno1

For min egen del har jeg ingen behov for ladepunkt i nærheten av der jeg bor, da lader jeg da heller hjemme. Mye enklere.

Jeg har stemt på drammen, haukli og bergen rett og slett for at dette er de stedene det er mest sannsynlig for meg at jeg vil trenge strøm når jeg er på langtur.

Som nevnt tidligere her, lading i byene er veldig viktig når man bor ett sted som tilsier at man trenger lading før man skal tilbake, og ikke har en supercharger langs veien.

jog

Trenger en i Stryn, Lom  i forbindelse med Strynefjellet det kan bli litt knapt når det er dårlig vær
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

Dix Hallpike

X100D. 6s. 2018
Pearl White. P85+. Trondheim. Levert 29.10.13. (Solgt)

Mila

Sitat fra: jog på fredag 29. november 2013, klokken 15:01
Trenger en i Stryn, Lom  i forbindelse med Strynefjellet det kan bli litt knapt når det er dårlig vær

Enig i at vi trenger en lader rundt Stryn/Lom for å komme oss over strynefjellet. Slik det er nå så må man kjøre alternative ruter som tar mye lengre tid. En superlader i Førde/Skei hjelper ikke så mye på den ruta uten omvei.
Model S85 - Dolphin Grey, sort skinn, lydpakke, lyspakke, Techpakke, luftfjæring, panotak og parkeingsassistanse.

Levering mars 2013! :)

arnljon

Oppdal, Berkåk og Tydal burde vært med
Model S85, svart, svart skinn, tech, pano, luft, lyd, vinterpakke, park, in production 29. jan, levert 25. Mars 2014

Jarleø

Svart 85 Kwh,pano,barne seter,tec pakke,lyd & lys, sensor.
Bestilt: 26/6
Finalized: 30/6
In Production:2/11
In Transit: 6/11
Mottatt bil: 17/12/13

Kjørt 5000 km 3/3-2014

akseln

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 21. november 2013, klokken 20:01
Jeg savner primært noe langs Rv4. Gran, Gjøvik. Og Dokka, langs Fv33.

Ser at det er satt opp en type 2 på Hov, så hvis du kjører langs Randsfjorden er det en mulighet. Tror den kun er 16A, men kanskje den kan oppgraderes til større ladefart? Ellers hadde jo Dokka vært fint for de som skal til fjellet og som ikke kjører E16/E6. @jkirkebo, vi skal jo nesten samme sted. Har hytte litt lenger nord enn deg (på Gamlestølen).

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA