Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bergen-Oslo i Nissan Leaf?

Startet av Ebbe, mandag 02. juni 2014, klokken 11:53

« forrige - neste »

Ebbe

Vi hører om forskjellige opplevelser når det gjelder salg og service utført av Tesla i Norge. Tesla S er nå produsert/solgt i ca. 2 år og ca. 30.000 biler. (dette er et ekstremt lite tall i forhold til alle andre produsenter) Så vi må vel beregne en del barnesykdommer enda en stund. Tesla S er en evolusjon innenfor El-bil, og en helt fantastisk bil å kjøre/bruke. Tesla Motors Norge startet med provisjon av sine selgere i mars 2014. Jeg selv, en bekjent og flere andre har opplevd heller dårlig salgsprosess. Lavt kunnskapsnivå, feil i forhold til pris, modell etc. Håper Tesla får til et system som luker bort dette.
Service blir en viktig suksessfaktor for Tesla framover. Tror at mange av de som har fått levert sin bil innen første april 2014 er kunder med høyere toleranse enn de nye kunder som kjøper nå.
Det meldes om ganske mange feil og mangler på Tesla S, mange bagatellmessige men også en god del mer alvorlige. En god del av disse burde Tesla fabrikken luket bort i en kvalitetskontroll før bilene ble sendt videre.
Vannlekkasje panaorama, lykter, vinduer, sprekk i lykteglass, dårlige tilpasning av lister og karosseri etc.
Tror at det er viktig at Tesla Motors får dette løst raskt da kjøpere nå ikke er like entusiastiske El-bil bilkjøpere som de første. (innovative)
De mer alvorlige feil som er dukket opp i det siste både her i Norge og i USA er motorer som er gått i stykker, ladere etc. Håper Tesla løser dette slik at man får denne usikkerheten bort i forhold til trygghet ved å eie en slik bil utover garantitiden.
Service i Norge er det også store forskjeller på, både geografisk og opplevd. Noen må vente opp til 2 mnd. med service på etter min mening viktige garantireparasjoner. Er dette holdbart? Noen får låne bil andre ikke. Jeg selv hadde låne bil sist helg. Opplevde at panoramatak ikke lot seg lukke mellom Lærdal og Gol. Fikk heldigvis ordnet det med gjentatte forsøk og litt håndhjelp på Gol når vi sto å ladet.
Jeg ønsker at Tesla Motors skal lykkes "erobre" verden, men er også veldig klar på at Tesla Motors da må bli mye bedre på kvalitetskontroll, behandle alle kunder likt etc. (europeiske kjøper har et større krav til opplevd kvalitet en USA er kjent for)
Hva er ditt inntrykk så langt?
P39240

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA