Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Spør Arctic Roads

Startet av DrNox, onsdag 24. juni 2015, klokken 21:49

« forrige - neste »

DrNox

Har hatt e-golfen i ca en mnd nå, og er kjempefornøyd :)

Hadde problem første kvelden med ladekladden. Den lyste rødt når jeg satte den på en 10A-kurs. Når jeg fikk den over på en 16A gikk alt fint.
Men i dag når jeg skulle lade så lyste det gult ved ladepunket på golfen. Det grønne ville ikke komme på.
Etter litt sjekking så ser jeg at ladekladden ikke har noe lys og jeg klarer heller ikke å resette den.
Jeg har nå prøvd mange forskjellige el punkt i huset men til ingen nytte.
Har ladekladden en form for sikring eller er den ødelagt. Alle andre el-artikkler virker i huset og ingen sikringer har slått seg av.

Noen kjappe råd? :-\     

ps.har allerede prøvd å trykke 0 og 1 i alle slags kombinasjoner ::)

DrNox

#1
Håper i hvert fall at det finnes en intern sikring som kan byttes.
Jeg er ikke innstillt på å betale noe som helst for at den skal virke!
Begynner møller å snakke om mitt el-annlegg...uten å ha hørt, sett eller tatt i det. >:( :-X

Edit: Skal sjekke kladden hos noen andre før jeg stiller opp på møller i morgen.

Nickelilltroll

Fint rädd att din 10Ah-kurs är reduserad som min var. Skulle ladda första gången och det lyste bara rött, men fick respons från en annan med 16Ah.

Trubblet var att det satt en s.k "reduserings-sikkring" på just den stolpen vid min parkering. 1500kr och elektrikerarbete så hade jag fortfarande 10Ah, MEN 2300watt å hämta istället för ynka 700w.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

DrNox

Flott :)

Men problemet mitt er at ladekabelen/kladden ikke har noen form for lys/liv uansett 10A eller16A.
Har forresten vært innom to bekjente i mellomtiden der jeg prøvde 10A og 16A.
Jeg tror min kladd har avgått med døden :P Har et håp om at den bare har besvimt, siden det står i håndboken at den skal kjøre en automatisk egentest hver 4. time.
Kanskje jeg våkner til en ladekladd som virker i morgen?

DrNox

Linken fører til en annen plass på forumet som vel passer litt bedre :)

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,21540.0.html

Elmo

#5
Sitat fra: DrNox på mandag 25. mai 2015, klokken 20:53
Jeg tror min kladd har avgått med døden
Kanskje jeg våkner til en ladekladd som virker i morgen?

Du har ikke bare klart å slå den av da ??  Prøv å tykke noen sekunder på   I <   knappen.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

DrNox

Oppdatering. Fikk ny ladekladd av Møller. God service.
Men pakker nå kladden inn i en plastpose når jeg lader. Har mistet litt tro på disse ladekladdene..
Litt irriterende at man ikke bare har en sikring som slår seg ut eller at man kunne ha byttet en sikring?
Ikke så merkelig kanskje at Møller vil at folk skal kjøpe en hjemmelader, da slipper de å erstatte ødelagte kladder.
Sikkerhetsproblematikk og erstatninger faller vel da på en elektriker og dennes ladestasjon?




© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA