Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla Bergen

Startet av Cato76, tirsdag 10. desember 2013, klokken 13:42

« forrige - neste »

BMW850

Det fine er at jeg har tro på at Tesla fikser dette :) Derfor er det greit at dere pionérer har testet ut bilen en vinter før jeg får min ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

gbzdoc

De får en telefon i morgen tidlig uansett, då får vi se hva de mener er beste løsning.

Blir vel uansett en time på verksted, for sånn skal bremsene definitivt ikke oppføre seg...

(Håper vi slipper å kjøre "flatbead" hjem fra vinterferien...)

gbzdoc


Sitat fra: BMW850 på tirsdag 18. februar 2014, klokken 22:53
Det fine er at jeg har tro på at Tesla fikser dette :) Derfor er det greit at dere pionérer har testet ut bilen en vinter før jeg får min ;)

Det morsome er at jeg koser meg som pionér, på tross av slike ting.

Men, bank i bordet, vi har hatt tilnærmet null feil på vår bil om man ser bort fra litt klønete lading i starten. :)

gbzdoc

#33
Tesla sin dom: Bremsene er frosset fast. Løsning: varmt vann. Virket ikke veldig overrasket han jeg snakket med. Fikk beskjed om at det ryktes om en endring på bremsene for å bedre dette.

Så hva ble løsningen?
Jo, tok med en thermos med varmt vann, men bremsen satt ikke fast lenger på morgenen. Usikker på hvorfor den nå løsnet, for temperaturen var den samme... :-/

stiantveitofficial

Sitat fra: gbzdoc på onsdag 19. februar 2014, klokken 19:07
Tesla sin dom: Bremsene er frosset fast. Løsning: varmt vann. Virket ikke veldig overrasket han jeg snakket med. Fikk beskjed om at det ryktes om en endring på bremsene for å bedre dette.

Så hva ble løsningen?
Jo, tok med en thermos med varmt vann, men bremsen satt ikke fast lenger på morgenen. Usikker på hvorfor den nå løsnet, for temperaturen var den samme... :-/

Høres rart ut. Har ALDRI opplevd at bremsene på mine biler sitter fast, og jeg er en meget erfaren bilist (erfaren med tanke på at jeg kjører 45.000km pr år).
2012 Audi A4 TDI firmabil.
Vuderer sterkt Tesla S 85 som firmabil i løpet av 2014!

gbzdoc

De skyldte på store skiver... doh...

Men har opplevd tilsvarende med Leafen etter vask om vintern, på tross av nøye bruk/oppvarming av bremsene før parkering. Der sker det selv om bilen bare står i "park". (Den bruker da ikke brekk/parkbrems, men girlås eller hva det kalles.)

stiantveitofficial

2012 Audi A4 TDI firmabil.
Vuderer sterkt Tesla S 85 som firmabil i løpet av 2014!

Cato76

Sitat fra: stiantveitofficial på onsdag 19. februar 2014, klokken 23:03
Dere må bremse mer  ;)

Jeg kjørte uten regen (batteriet kaldt) og brukte bremsene MYE før jeg parkerte bilen. Og som jeg skreiv tidligere så sto bilen i fire timer, og når jeg skulle kjøre hadde bremsene frosset fast. Hadde heller ikke tilgang til varmt vann midt oppe på fjellet.....
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA