Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Konkurrentene sover ikke

Startet av Mr.Zero, onsdag 12. februar 2014, klokken 11:17

« forrige - neste »

Mr.Zero

159.000,- for splitter ny "norsk" Citroën C-Zero ferdig på veien med vinterhjul, søkke og snøre. Ref annonse i Aftenposten. DET er billig...! Da koster plutselig e-up 30K mer.. Jaja, dette kommer jo nybilkjøperne til gode. Ikke fullt så bra for de som skal selge...
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

elektrolux

Nødvendig markedstilpasning. Har du 30 000 kr ekstra ville jeg likevel brukt de på å oppgradere til e-Up. ;)

Tror nok trillingene har mye mer å gå på prismessig. Regnet en gang ut ( basert på prisen på fossil Miev )  at en trilling sannsynligvis koster  60000-80000 kr å produsere, og uten avgifter blir resten utgifter til logistikk og avanse i forskjellige ledd.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

svingen

Er veldig bra får elbil utviklingen :) er ikke mange grunner til å ikke kjøpe elbil hvis man ikke trenger å kjøre langt ofte, angrer litt av og til på jeg ikke kjøpte leaf med 6.6kw lader når bensinbilen bare står kunne solgt den og hat en enda bedre elbil og tatt leafen de få gangene vi trenger større plass/kjøre lengre. Så lenge folk slipper bomstasjoner fremover kommer det til å bli vanvittig salg, kommer det bommstasjon på elbil går det nok en del seinare
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

elektrolux

Kommer det bompenger på Elbil blir det andre løsninger. F.eks traktor, mopedbil eller Motorsykkel. F.eks en Twizy eller en Byddy.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Citroel

Den største fordelen med E-up er vel at nytt batteri skal koste 46 000 kr (fra nettet, husker ikke hvor, her står det 45 - 50 000: http://www.dinside.no/924147/vw-e-up-sikter-mot-toppen,
mens det her på forumet er avslørt at trillingbatteriet koster omlag 200 000 kr.

Leste forresten også en artikkel om at e-up er betydelig overpriset, basert på sammenligning med fossilvariantern og tillegg med ovennevnte batteripris. Voops - det må ikke bli et argument for VW til å sette opp batteriprisen!

Marerittet for elbilkjøpere har vel alltid vært å sitte med en verdiløs bil når/om batteriene sier takk for seg.
2014 Leaf Accenta, norsk.
1983 Suzuki GS1100G
1978 Citroën GS Club Break
1969 Citroën ID19

elektrolux

Sitat fra: Citroel på torsdag 06. februar 2014, klokken 12:54
Marerittet for elbilkjøpere har vel alltid vært å sitte med en verdiløs bil når/om batteriene sier takk for seg.

Dette er nok en ubegrunnet bekymring. I alle fall for VW kunder som får 8 års/100000 km garanti på batteriet. Og om 8 år flommer det sikkert over av slike batterier til småpenger hos bilopphuggerene.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA