Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Brukes din Tesla som familiebil?

Startet av Cowboystrekk, torsdag 06. februar 2014, klokken 14:05

« forrige - neste »

eledille

Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Også_Øyvind_H

Sitat fra: Kallagtunet på fredag 07. februar 2014, klokken 17:08
Sitat fra: heimabrygg på fredag 07. februar 2014, klokken 11:15
Tallene her er interessante ifht. til statsviteren presenterte på NRK-debatt i går: i følge transportøkonomisk institutt var det bare 9 prosent som hadde elbil som eneste bil?


De fleste fammiier har vel to biler, dvs at det tallet sier jo svært lite foruftig...

+1. Snakk om å bruke statistikk til å konstruere en sannhet.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

D.O

Sitat fra: Havebigfun på søndag 09. februar 2014, klokken 09:23
Sitat fra: Bent på søndag 09. februar 2014, klokken 02:23
Sitat fra: Teslafrank på lørdag 08. februar 2014, klokken 21:49
Spetalen: ta deg en bolle, gå og legg deg!!
Spetalen er bare lei seg for at det ikke lenger finnes en statusbil han kan kjøre rundt med for å være storkar i trafikken: samme hva han kjøper så vet han nå at en Model S vil være raskere, bedre, penere og mere high-tech enn hans egen bil, og siden en Model S er innenfor rekkevidde for titusener av husstander i Norge så funker det ikke for ham å kjøpe en slik selv.

Vær snill med Spetalen, han er en mann i sorg. :)
Den sorgen er vel dobbelt.
Ikke konge på veien og heller ikke "Økonomi-idol" lenger- Elon har gått forbi med god margin og er 10 år yngre. Det straffer seg når man ikke leser tidenes tegn og satser på fossil teknikk- selv om det fortsatt gir mange penger.
grunnen er at han sitter dypt inne i REC, som i prinsippet er en konkurent til Solar city som Elon eier. Tesla batteriene brukes til å lagre sol energi ettervert som vi bytter dem inn. Elon har nok mye flere tanker rundt alle sine firma og jeg tipper de alle har ett slags felles mål. For hver Tesla vi kjøper i Norge styrker vi utvikklingen til tesla og solar city, mens REC ikke får en krone. Spetalen er redd for egne invisteringer og derfor dette angrepet mot Tesla. Har ingen ting med elbil å gjøre, kun at han ser ett annet firma har en bedre mulighet enn sitt eget. Han er også sur på Jens for manglende pengestøtte for å berge REC i Norge, og det topper seg da nettopp han fikk Tesla og dermed støtter konkurenten.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Havebigfun

Jeg fikk min TMS 130913. Idag fyllte jeg for første gang drivstoff på fossilbilen. Grunnen: noe kjøring med henger. Hadde jeg fått vinterdekk i tide hadde tanken på fossilbilen holdt til påsken- da skal båten på vannet.
TMS har definitivt blitt nr 1 bil- med svært god margin :)

VigdisA


Sitat fra: Havebigfun på mandag 10. februar 2014, klokken 09:30
Jeg fikk min TMS 130913. Idag fyllte jeg for første gang drivstoff på fossilbilen. Grunnen: noe kjøring med henger. Hadde jeg fått vinterdekk i tide hadde tanken på fossilbilen holdt til påsken- da skal båten på vannet.
TMS har definitivt blitt nr 1 bil- med svært god margin :)
:-)
Kjente meg igjen i beskrivelsen her..
Definitivt familiebil hos oss også.
Har fylt diesel tre ganger det siste halve året. Nå står bilen med full tank i garasjen, må jo passe litt på den og.
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA