Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: begrenset kraft når det er kaldt ?

Startet av TorT, lørdag 27. desember 2014, klokken 13:53

« forrige - neste »

emil

Sitat fra: Rio på søndag 14. desember 2014, klokken 20:53
Sitat fra: Igloo på lørdag 13. desember 2014, klokken 00:43
http://m.clasohlson.com/no/Skjøteboks/36-1758

Hmm... Får ikke linken til å funke... Men klipp og lim... Enkel måte å "sikre" kabelen...

Erstatt ø med o så funker det:

http://m.clasohlson.com/no/Skjoteboks/36-1758

Eller hele ordet med hva som helst annet. Den er der bare for å bedre resultatet for søkemotorer. Det er artikkelnummeret etterpå som identifiserer det riktige produktet:

http://m.clasohlson.com/no/Pornoblader/36-1758
http://m.clasohlson.com/no/MelkOgJuice/36-1758
http://m.clasohlson.com/no/4PilsOgEnPizza/36-1758

Men nå er vi litt oftopic

Gus1

Jeg er egentlig litt overrasket over NEK400 sin implementering av CEE-stikk til dette formålet. Ser egentlig bare at det er for å ha en "budsjett"-løsning. Utfordringen blir vel i stor grad da bare løst med en hjemmelaget eller prefabrikkert overgang som tåler like lite...

Gus1

2017 Mercedes 250e Electric Drive 
2014 Volkswagen e-Up!
2005 LandCruiser GX
1981 Toyota Crown SuperSaloon

emil

Sitat fra: Gus1 på onsdag 17. desember 2014, klokken 23:11
Jeg er egentlig litt overrasket over NEK400 sin implementering av CEE-stikk til dette formålet. Ser egentlig bare at det er for å ha en "budsjett"-løsning. Utfordringen blir vel i stor grad da bare løst med en hjemmelaget eller prefabrikkert overgang som tåler like lite...

Fordelen med overgang er at den kan du bytte/reparere selv hvis du har et normalt antall tommeltotter. Men beste alternativet da er jo å ha CEE på ladekabelen og bruke overgang til Schuko ved behov. Har du i tillegg en justerbar ladekabel (eller justerer fra bilen) kjører du ned ladestrømmen til maks 8-10A de gangene du lader via schuko-overgangen og du bør ikke få noen problemer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA