Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Parkeringsur dott enno

Startet av Gliderman, søndag 02. februar 2014, klokken 16:24

« forrige - neste »

Gliderman

I dag hadde jeg min første langtur i Leafen. Holmestrand til Nydalen i Oslo med retur. Lett snøvær, -5 gr og slaps på veien. Ikke liker fruen eller jeg å fryse,  så varmen stod på hele veien. Hastighet 85-90 på E18. Parkerte så med 25% igjen i Nydalen, 78 km hjemmefra. Ladet i 2 timer fra 10A før turen gikk hjemover. Kjørte ned til Saltos PowerPark på Skøyen,  men denne var stengt. Neste stopp Sandvika og Fortums hurtiglader. Brukte 40 min på å lade til 75% før vi kjørte hjem. Parkerte så hjemme med 16% igjen. Med litt småkjøring i Oslo ble det rundt 170 km idag.
Liker denne bilen.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

Powerflux

Hehe, alltid spennende med turer som er vesentlig lenger enn det man vanligvis gjør :)

Jeg henger meg opp i 2 ting her. Det ene er at du ikke fikk benyttet deg av Salto Power Park. Etter denne mailen å dømme så burde du definitivt fått ladet der!!
"Vi åpner den 23/1. velkommen.

Med vennlig hilsen
Kristian H. Braathen
Salto Ladestasjoner AS"

Det andre er du sier at du totalt kjørte ca 170 km, dette med flere timer saktelading samt 40 min hurtiglading. Bilen burde jo greie 170 km på ÈN lading...........i følge Nissan. Det gjør den jo seff ikke under slike forhold du kjørte og dette blir kommunisert relativt dårlig fra Nissan/BNH sin side!
Jeg for min del er utrolig skuffet over hvor latterlig mye dårligere rekkevidden er om vinteren :-\
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Gliderman

#2
Ble litt skuffet når jeg kom til Skøyen ja. Heldigvis så er det ikke langt til Sandvika. Hadde ikke mer enn maks 2 timer på 10A.
Dette med rekkevidden var jeg klar over før jeg kjøpte bilen,  så det var ingen nedtur. Selgeren hos Gravdahls auto var tydelig på at mer enn drøye 11 mil ville være vanskelig på vinteren. Husker også fra Think dagene at rekkevidden var vesentlig redusert om vinteren.
I hverdagen kjører jeg skjelden mer enn 70km og da er det ingen problemer,  selv med god og varm bil. Jeg hater å fryse, så det går noen kW med til fyring.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA