Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil med BMW ConnectDrive /iRemote App

Startet av KrW, søndag 16. februar 2014, klokken 20:23

« forrige - neste »

KrW

Min far fortalte meg om at Elkem jobber med et silisiumbatteri som skal kunne lades både raskere og vare lengre enn dagens batterier. Ser at elbil.no skrev denne artikkelen http://elbil.no/mennesker/924-norsk-innsats-for-et-batteriloft 18. februar. Kanskje en elbil vil kunne lades til 70% og i tillegg ha enda lengre rekkevidde enn dagens elbiler.

Hvor lang tid tror dere det tar før disse batteriene fra Elkem settes i en bil som får lengre rekkevidde enn Model S? Mulig de starter med biler med mindre batteripakker først men at de i fremtiden kan gå lengre enn 50mil? Ser selv for meg at det er lenge etter vi har passert 50 000 elbiler i Norge.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

sven erik


Rawen76

P85 Grå | Tech | Luft | Pano | Park | Lyd | Dobbeltlader | Lys | Vinter | Sort skinn/carbon | 19" |
Finalized 07.10.2013 | Vin nr. 08.10.13 | under produksjon 14.01.2014 | Produksjon fullført 21.01.2014 | Levering 17.03.14 |

2000 Honda VFR800, rød med 33000km, selges.

eledille

For å kunne utnytte dette må spenningen på batteripakkene opp. Hvis man skulle ladet et MS85-batteri fra 0 til 70 % på seks minutter trengs det nesten to kiloampere strøm. Da blir både plugg og kabel helt uhåndterlig hvis det ikke står montert på en slags arm. I tillegg ville effekten være på 600 kW, dvs. 4,5 ganger de nye superladerne.

Jeg sier ikke at det er umulig, men det er relativt ambisiøst, i hvert fall :)
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Amoss

Sitat fra: eledille på lørdag 08. februar 2014, klokken 14:18
For å kunne utnytte dette må spenningen på batteripakkene opp. Hvis man skulle ladet et MS85-batteri fra 0 til 70 % på seks minutter trengs det nesten to kiloampere strøm. Da blir både plugg og kabel helt uhåndterlig hvis det ikke står montert på en slags arm. I tillegg ville effekten være på 600 kW, dvs. 4,5 ganger de nye superladerne.

Jeg sier ikke at det er umulig, men det er relativt ambisiøst, i hvert fall :)

Da blir det vel en løsning ala denne: ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA