Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Energistasjoner?

Startet av Hyperstress, onsdag 12. februar 2014, klokken 09:27

« forrige - neste »

Mr.Hansen

Kvitter meg med min 2 år gamle Golf. Tesla min blir nok den siste bilen jeg kommer til å eie på lang tid, ca 10-15år. Det blir vel ikke noe som kommer inærheten på laaaaang tid.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

hma

Vår familie på fem har kjørt helelektrisk i 4 år, med to biler. Think'en med to seter er førstevalg og må således betegnes som nr1-bil. Rav4 EV'n med plass for 5 fungerer som nr2-bil.
Med en Model S i garasjen rykker Rav'en opp til nr1-bil, den vil jeg utsette for større slittasje, mens Tesla'n får nr2-status  ;)
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

BjørnP85

Det er ikke mer å forvente av Spetalen.  Kunne vært interessant og visst om han har vært nord for Sinsenkrysset?  Min Tesla er eneste bil og må vel da regnes som bil nummer 1.  Rekkevidden nå på vinteren på kalde dager er for min del i underkant av 400 kilometer.  Når jeg i praksis kjører ca. 50 - 80 kilometer om dagen dekker den mine behov. Skal jeg lengre er det bare å sjekke hvor det er mulig å lade.  Alternativet er jo også å benytte offentlig kommunikasjonsmidler ved lengre turer.  Mulig at Spetalen har behov for å kjøre flere tusen kilometer om dagen - da duger nok ikke Tesla for ham.
P85 2013 - solgt
90 D 28.12.2016
TM3 reservert

Tesladigger

Tesla er blitt bil nr.1 fra vi fikk den.
I går signerte vi kontrakt på en ny VW e-up også, så da blir vi 100% elektriske. :D
Tesla'en bli fortsatt bil nr. 1
Lykkelig eier av Tesla Model S 85 siden nov 2013
Tesla Model ≡ reservert

Stiania79

Bil nr 1 : 2014 Tesla Model S 85
Bil nr 2: 2014 VW E-up

happy days!
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Hyperstress

#20
Nå har vi i alle fall 3 avstemninger som tilbakeviser påstandene til bl a Spetalen:

1. At Tesla er bil nr 2 for de aller fleste
2. At staten taper antall solgte Tesla ganger avgiften til en tilsvarende 1,5 mill fossil
3. At bare rikinger handler Tesla

Vedlagt er utsnitt fra to av avstemningene, men jeg fant ikke igjen den ang inntekt  ???

Disse utsnittene burde sendes til foreningene/organisasjonene slik at de har litt data å støtte seg på når de møter slike usaklige påstander. Om det ikke er vitenskapelige undersøkelser så er det likevel et betydlig antall eiere/kommende eiere som har gitt sin stemme.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Espen Hugaas Andersen

Avstemningen rundt inntekt bør ikke vidreformidles, da noen svarte husholdningsinntekt, andre personinntekt. Hvis dette er noe man skal vidreformidles bør det lages en ny avstemning der spørsmålet er bedre definert.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

kristmara

Vi kjører hver vår bil i det daglige. Leafen er billigere å forsikre så vi prøver å få flest km på den. Blir da Tesla bil nr. 2? (Da vi hadde iMiev og Leaf var det iMieven som ble kjørt lengst)

Espen Hugaas Andersen

Det er ikke nødvendigvis den bilen som blir kjørt mest som er bil nr 1, men om det er stor forskjell vil jeg nok si at det er tilfelle. Det kommer litt an på situasjonen.

Jeg vil kanskje si at den bilen som man ikke bruker til en spesifikk ting er "bil nr 1". Altså pendlerbiler, konebiler, trekkvogner, hyttebiler, osv er bil nr 2, mens den man bruker til de fleste formål er bil nr 1.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Mhal

Dei fleste vil nok rekne den som kjøres mest som bil nr 1. Men en annen definisjon er nok den en ikke kan unnvære.

eledille

Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

schweitzeren

Svarte 2.. egentlig kanskje nr. 3.... Think'n min er nr. 1... nr. 2 er min scooter (8-9mdr i året) og 4 bliver så min fossile, til hytten, dra henger, hjelpe naboen, hjelpe Tesla som sitter fast i snøen osv bil  8)

Ikke rik er jeg.... men jeg liker biler og mekker på det meste selv... dog ikke på Tesla'n da dette er firmabil!

/Jesper
TMS 90D levert d.19.03.2016
TMS P85 Levert d.22.11.13 og innbyttet d.19.03.16 på 55.300km
Think 2009 med nytt Lithium batt. 21.500km
Think 2010 2+2 Lithium batt. 39.500km

Havebigfun

Er det noen som kan sende denne undersøkelsen til Hauge mtp morgendagens diskusjon?

tjobben

For morro skyld så telte jeg antall Model S mellom Sandvika i Lysaker i går morges, mellom halv ni og ni (kjørte dessverre den gamle bensinslukern så jeg hadde god tid).
Totalt så jeg 27 Model S, hvorav 15 var på vei inn mot byen, og 12 ut.
Nesten 50/50 mao.
Om jeg hadde telt Trilling/Leaf/Buddy+++ så hadde nok det forholdstallet sett ganske anderledes ut...
Flertallet av de bilene ble kjøpt for jobbpendling. Ikke slik med Model S.
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

Hyperstress

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 05. februar 2014, klokken 21:30
Er det noen som kan sende denne undersøkelsen til Hauge mtp morgendagens diskusjon?

Jeg sendte resultatet fra denne samt den andre. Men ser at det er nesten hundre til som har stemt nå, så bør kanskej sende en oppdatering  :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA