Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: MDI Elbil med alternativ lagring av energi

Startet av Boogie, tirsdag 30. januar 2007, klokken 10:13

« forrige - neste »

Boogie

Hei, gå inn på denne linken:

http://www.gm.com/company/gm_exp_live/events/naias_2007/index_flash.html?navID=3.0.1.1&seo=goo_volt

GM har på sin side om Volt en avstemning/poll hvor de spør om vi synes at de skal bygge bilen, og om vi ville vurdere å kjøpe den.

Så langt har 300 000 mennesker stemt ja på begge spørsmål (over 99% av de som stemte).

GM kan ikke denne gangen si at de ikke har fått neon respons/beskjed!!!
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

RunarBT

465k svar no, 99% positivt på begge spørsmål..

Griffel

#2
http://blog.gmnext.com/?p=229

Første titt på Volt's Oppdatert Design

Litt skryt fra:
Bob Boniface Director of Design for Chevrolet Volt, GM
Som sier:
«Mitt team har lagt mye arbeid i å skape en vakkert utformet, morsomt å kjøre bil - innvendig og utvendig. Skjønnheten i Volts design er mye mer enn bare overfladisk, interiør og eksteriør design er et viktig element av kjøretøyets overordnede mål, som er å være en av Chevrolet mest energieffektive kjøretøy – noensinne.

Hvorfor er vår innsats i design studio så viktig? Når du er ute og kjører nedover veien, krever det  energi å skjære gjennom luften. Denne kraftens kalles slepemotstand og krever opp til 20 prosent av den energien som forbrukes i en gjennomsnittlig bil.  En av de utfordringene som designer er å redusere denne motstanden, og samtidig skape et design som er interessant. Vi gjør det ved å eksperimentere med forskjellige vinkler og kurver og deretter teste bilen i vindtunnelen.»

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Elmo

Slik blir den elektriske Chevy Volt.
Noen bilder, men ikke særlig mye info om bilen - dessverre
http://www.klikk.no/motor/bil/article323219.ece
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Cobos

Hva er det du vil vite? Er ikke dette ganske gitt? Den har en elmotor og batteri som gir 40miles rekkevidde og så bruker den en 1,4L bensinmotor til å produsere strøm.
For litt flere bilder i bedre kvalitet vil jeg anbefale Autobloggreen sin artikkel. De har dessuten mye god info om Volt'en som blir offisielt lansert neste uke på hundreårs jubileet for GM. Selv er jeg ikke veldig imponert over designet, synes det er i overkant høyt/sammenpresset, og hadde håpet at det var litt mer sportslige former på den siden den skulle være en hatchback.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Catalyzator

Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

HHF

Kikkte på filmen på denne siden http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=500015 .  Ganske morsom å se batteristørrelsen på de gamle kontra den nye typen...
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Laban

Her er Chevrolet Volt
Skaper ny bilklasse for elektriske biler.

Publisert 22.09.2008 - 08:41


http://www.dn.no/dntv/nyheter/article1494709.ece
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA