Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Luftfjæring model s

Startet av ferrek, lørdag 08. februar 2014, klokken 21:52

« forrige - neste »

D.O

Jeg heller mot at det er bra som det er. Skeptisk til at alle skulle ha mulighet til å slå av esp. P85 drar glatt løs i 100kmt på litt våt vei, selv med både tc og esp inne og for den som ønsker å prøve så er det enda mer overaskende å gi full gass fra stillestående eller lav hastighet uten noen systemer innkoplet. Bilen får sykt raskt opp hastigheten på hjula, mens bilen står nesten i ro. Resultatet er at bilen plutselig spinner ut til en side(venstre som oftes) ukontrollert. M5 min er mere forutsigbar og kjører lett rett frem med hjulspinn, samme forutsigbarheten med å "drifte" . Teslan har sykt god gass respons, men vanskeligere å forutsi pga at den ikke har begrensett område i form av gir og så mye moment.  Ønsker ingen ulykker og rykte på bilen, og slik tenker nok Tesla/Elon også.  Sikkerhet først.  Lukke bane er ok, men da gjerne ved at man bevist fjerner en sikring eller noe som kun spesielt interesserte ønsker å gjøre, ikke en knapp som hvem som helst kan slå av.

Argumentet med bedre fremkommelighet på vinterføre med esp av, kjøper ikke jeg etter å ha kjørt bilen 3500km på kun vinterføre. Både tc og esp er meget bra oppsatt på denne bilen :)
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

eledille

#46
ESC har ingenting med hjulspinn å gjøre. ESC stopper skrensing ved å styre med bremsene.

Men jeg er enig med deg når det gjelder TC, det er ingen mening i å tillate at hjulene spinner med tilsvarende 200 km/t mens bilen står stille. "TC Off" kunne godt begrense til for eksempel 25 % hjulspinn, det ville gi oppførsel som er mer lik andre biler med antispinn avslått. Da ville man gjenvinne grepet på bakhjulene mye fortere når man litt for sent kommer i tanker om at det kunne være lurt å slippe gassen :)
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA