Hovedmeny

Sammenligning; D VS Eco

Startet av olemorten76, tirsdag 18. februar 2014, klokken 16:17

« forrige - neste »

olemorten76

Har kjørt et teststrekke fra jobb to dager på rad, 19km. Kjøreforhold og temperatur tilnærmet identisk. Forvarmet bil begge dager. I går på eco brukte jeg 14%. I dag på D (med lett labb), brukte jeg 16%. Vet ikke helt hva jeg skal konkludere med, bortsett fra at Eco i det minste inspirerer til noe mykere kjøring, men forskjellene i forbruk synes å være marginale.
2022 Model Y long range i bestilling
2018 BMW i3 FC LCI

Thomas Parsli

Forskjellene er marginale, den største forskjellen er at man får mer regen på ECO uten å bruke bremsen -noe som passer bykjøring ganske bra.

ECO gjør egentlig bare at du må trykke hardere på gassen for å bruke like mye energi som i Drive, men det fungerer for de fleste:)

Jeg kjører i ECO fordi det passer min kjørestil, antar jeg klarer å kjøre like langt i Drive.

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

knnygar

D modus med "lett labb" kan nok gjere det like bra som ECO modus, men dette er avhengig av sjåføren.
Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

Elisabeth

Jeg opplever akkurat det samme, det er lite å spare på å kjøre i ECO VS D. Nå er jeg en "lettpåfoten" sjåfør da, tar liksom ikke helt av selv om bilen er frisk og kjapp :-). Jeg liker best å kjøre i D-modus, men bruker ECO på bykjøring og hvis det er veldig glatt. Jeg føler at jeg har mer kontroll på glatt føre i ECO modus enn i D modus.
Nissan Leaf Acenta. Registrert 02.01.14. Bodø

BE

Varmeapparatet bruker mindre strøm på ECO, det kan være noe av forskjellen på ruten du kjørte.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA