Hovedmeny

Energy Economy meter

Startet av Knotten, onsdag 29. januar 2014, klokken 13:42

« forrige - neste »

Knotten

Tilgi meg hvis jeg starter en allerede utdebattert tråd.. :-\

Energy Economy meteret viser veldig fine endringer i bruken av 'fartspedalen' i det nedre området og er en god hjelp til å kjøre økonomisk, synes jeg.
Men for en tid siden oppdaget jeg at meteret også ser ut til å huske nylig regenerering.
Etter å ha kjørt ned en brukbar bakke med god regenerering kan jeg kjøre 'et godt stykke' før jeg igjen får utslag på Energy Economy meteret, se dårlige bilder.

Det første bildet viser ganske agressiv kjøring etter regenerering, meteret viser null forbruk.
Det andre bildet viser moderat kjøring etter at regenerering er 'brukt opp'..
Interessant.. 8)
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

Kjell Leaf

Så det er kanskje sånn det er ja, jeg oppdaget at måleren ikke virket etter å ha kjørt ned en undersjøisk tunnel, men så glemte jeg ut hele greia etterpå.. Får håpe det er sånn da. ;D
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Strømbil

Dette stemmer. Har kjørt etter dette lenge. Er utrolig hvor langt man kan kjøre "gratis" etter å ha regenerert i lange nedoverbakker.
Svart Nissan Leaf 2013.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA