Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dekkhotell Romerike / Oslo

Startet av frskby, tirsdag 17. desember 2013, klokken 23:02

« forrige - neste »

Moray

Sitat fra: christian1986 på tirsdag 28. januar 2014, klokken 21:52
Støtter dette. Et prinsipp bør også være at en ikke kobler ut andre sine biler når de står på lading. Har skjedd flere ganger med meg.

Koble fra andre biler! _Det_ er ufint.. Må innrømme at jeg er litt usikker på hvordan jeg hadde taklet det hvis jeg hadde stått der uten mulighet til å komme til planlagt destinasjon.
S85

sven erik

jeg selv kjører imive  og har kommet å trengt å lade å det har stått buddy og reva uten å lade  det en kan si trenger en å lade så lader man  trenger man det ikke parker et annet sted så enkelt er det uansett vilke bil en kjører  men nå kommer å ladbare hybrider en skal konkurere med å  men ja er sant det at vi som har kjørt disse gamle elbilene har banet vei både når det gjelder lade plasser og at det har blitt satset på elbil  bynte selv med en reva for en del år siden

christian1986

Sitat fra: Moray på tirsdag 28. januar 2014, klokken 22:02
Sitat fra: christian1986 på tirsdag 28. januar 2014, klokken 21:52
Støtter dette. Et prinsipp bør også være at en ikke kobler ut andre sine biler når de står på lading. Har skjedd flere ganger med meg.

Koble fra andre biler! _Det_ er ufint.. Må innrømme at jeg er litt usikker på hvordan jeg hadde taklet det hvis jeg hadde stått der uten mulighet til å komme til planlagt destinasjon.
Har skjedd flere ganger. Neste gang napper jeg ut Leafen(stort sett en slik), samt krysser fingrene for at han virkelig trengte all strømmen han kunne få....

eledille

Får visst utstyre begge bilene med avbitertang heretter...  8)
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Harlex

Sitat fra: christian1986 på tirsdag 28. januar 2014, klokken 21:52
Støtter dette. Et prinsipp bør også være at en ikke kobler ut andre sine biler når de står på lading. Har skjedd flere ganger med meg.
Jeg er en sindig mann men da hadde jeg blitt forbanna. Jeg tar ikke siste laderen hvis jeg har nesten full "tank" men jeg har ingen problemer med å stå med god samvittighet hvis jeg har 15 mil på tanken og det er 4 mil hjem. Forklaringen er enkel og andre har påpekt det. Jeg skal ikke bare hjem. Teslaen brukes som bil nr. 1 og jeg skal gjerne hjem, ut og handle, kjøre unger på aktiviteter og kanskje en tur til byn igjen.... Det skal holde hjem argumentet som hovedkrav er vel for de fleste model s eiere ikke vanlig? Man kjøper vel ikke Tesla model s hvis man kun skal bruke den til og fra jobb eller butikken?
Men når det er sagt så er jeg er ikke vanskelig å be f.eks. hvis noen på jobb spør/er i nød.....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA