Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Endring i pris fra 1/3 (stor navigasjon)

Startet av SE, tirsdag 21. januar 2014, klokken 18:50

« forrige - neste »

mits

Jeg får ikke strøm ut av DC DC når tenningen er på og bilen startet.
Kun når bilen står på lading.

Ikke spenning fra Interface boks med tenning på og bil startet. men når jeg setter på ladingen starter DC DC .

om jeg setter på interiørlys evt hovedlys starter vannpumpen. men ingen spenning ut fra Interface boks til DC DC. ??????

sikring i HV Box er ok. og om jeg kobler DC DC via lader ledningen i Interface boksen. (med sikring på 15A) får jeg samme symptomer.

så det virker som signalet til HV boksen ikke går dit når ladingen skal starte.
Noen som vet om det skal vere en sikring i fobindelse med dette?

Caspar

Litt vanskelig å forstå hva du mener. DCDC virker på den måten at BMS ligger og overvåker spenningen og aktiverer lading med lav spenning når 12V batteriet kommer under en viss verdi. Dette skjer mens tenningen ikke er på eller bilen er "startet". Dette er det signalet som heter 2 inn på DCDC (Se strømskjema side 10) Når du setter på tenningen skjer det ikke noe før du starter bilen. Da kommer det et signal fra motorkontrolleren inn på pinne 1 på DCDC som aktiverer lading med forhøyet spenning. Da stiger spenningen til ca. 14,5 volt tilsvarende som en fosilbil som går på tomgang. Jeg tipper du bør sjekke disse signalene
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

mits

BMS aktiverer DC DC. men legger ikke inn det relee som sitter i HV boksen. men når jeg setter i laderen så starter DC DC og lader med ca 13V. når jeg starter bilen Starter ikke dc dc med 14,5 V.

eneste gangen dc dc starter med andre ord der når laderen er innplugget.

men vannpumpen starter når spenningen kommer under 12,2 v. men ikke 114V strøm til DC DC.

Ken

Lateral thinking trengs her. Rart at du får ikke over 14volt ut av DC/DC. Start stroke (eng) skala som registreres ved å vri om tenning. Bilen kan kjøres? Status av start stroke bekreftes av Actia instrument. Rens opp multiplugger fra BMS.?
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA