Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Uoriginal ladekabel garanti

Startet av Gusse, torsdag 16. januar 2014, klokken 01:02

« forrige - neste »

Gusse

Er førstemann til å si at jeg kan være infisert av bilhypokondria. Det var noen tidligere som nevnte noe om luftfjæringen, å hvorvidt man følte ukevnheter i veibanen el. klarte ikke å finne igjen tråden i farten.(admin må gjerne flytte denne dit)
Sitter med følelsen av at bilen jeg prøvekjørte i juni hos Tesla, fløt mere over humper etc enn min gjør. Noen andre?
Forslag til hva dette skylles?

D.O

Sitat fra: Gusse på onsdag 08. januar 2014, klokken 19:53
Er førstemann til å si at jeg kan være infisert av bilhypokondria. Det var noen tidligere som nevnte noe om luftfjæringen, å hvorvidt man følte ukevnheter i veibanen el. klarte ikke å finne igjen tråden i farten.(admin må gjerne flytte denne dit)
Sitter med følelsen av at bilen jeg prøvekjørte i juni hos Tesla, fløt mere over humper etc enn min gjør. Noen andre?
Forslag til hva dette skylles?
samme her. Mistenker dekktrykk og evt at det stemmer at foringer er hentet fra + utgaven. Men jeg har P og du hadde vel s?
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Muffinman

S har vel også de samme foringene, jfr. en bruker på us forumet. Se tråden min med "underlige" betraktninger, har kopiert noe om det i et innlegg der.

Gusse


atta

Sitat fra: Gusse på onsdag 08. januar 2014, klokken 19:53
Er førstemann til å si at jeg kan være infisert av bilhypokondria. Det var noen tidligere som nevnte noe om luftfjæringen, å hvorvidt man følte ukevnheter i veibanen el. klarte ikke å finne igjen tråden i farten.(admin må gjerne flytte denne dit)
Sitter med følelsen av at bilen jeg prøvekjørte i juni hos Tesla, fløt mere over humper etc enn min gjør. Noen andre?
Forslag til hva dette skylles?

Føler helller ikke at min flyter så bra. Har prøvd å øke dekktrykk til 45 bar (SottoZero) uten endring. Føler muligens den var bedre med en gang jeg fikk den... men kan være jeg har blitt mer obs. Lurt på om mye vinterdekk kan bli skjeve, med så mye torque? Eller noe.

Gusse

Sitat fra: atta på onsdag 08. januar 2014, klokken 20:49
Sitat fra: Gusse på onsdag 08. januar 2014, klokken 19:53
Er førstemann til å si at jeg kan være infisert av bilhypokondria. Det var noen tidligere som nevnte noe om luftfjæringen, å hvorvidt man følte ukevnheter i veibanen el. klarte ikke å finne igjen tråden i farten.(admin må gjerne flytte denne dit)
Sitter med følelsen av at bilen jeg prøvekjørte i juni hos Tesla, fløt mere over humper etc enn min gjør. Noen andre?
Forslag til hva dette skylles?

Føler helller ikke at min flyter så bra. Har prøvd å øke dekktrykk til 45 bar (SottoZero) uten endring. Føler muligens den var bedre med en gang jeg fikk den... men kan være jeg har blitt mer obs. Lurt på om mye vinterdekk kan bli skjeve, med så mye torque? Eller noe.
Vet ikke svartet, men for min del er kanskje jeg en av de få som har testet ut torque på tms kun få ganger, så i denne sammenhengen har det nok ikke noe å si for min del

dotten

husk at "lavprofil" skal ha en del høyere dekktrykk enn normale dekk da :-)
S85

P85D fra mars 2015

Gusse

Har 48psi på dekkene nå(19" hakka pigg).
Har nevnt i en annen post at jeg syntest at bilen min er mindre smooth over humper etc. i firhold til den jeg prøvde på prøvekjøringen min i Trondheim. Føler jeg merker veldig godt ujevnheter i veien.
Kan dette ha med dekktrykket å gjøre?
Mener at anbefalt psi i døren er mindre enn 48.

erot

Fjærer er mer aktive enn luft på godt og vondt. Dvs at en som skal kjøre grisefort (altså racing) alltid vil foretrekke fjærer. Luft kan føles mer behagelig fordi det har mindre ettersleng, om det kan sies slik. Luft er på en måte seigere, og derfor kan en godt oppsatt luftfjæring oppleves som svært kontrollert og dempet, mens en stålfjær (i alle fall i teorien) gir deg bedre veigrep og mer feedback. Mao vil luft være det beste for de fleste, men noen er skeptiske til holdbarhet. Snusfornuft tar deg bare så langt ;)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA