Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 3. Parts produkter til Tesla model S

Startet av Teslafanboy, onsdag 29. januar 2014, klokken 20:21

« forrige - neste »

MrDriveby

Sitat fra: turfsurf på onsdag 22. januar 2014, klokken 18:45
Sitat fra: gbzdoc på onsdag 22. januar 2014, klokken 18:36

Relativt lav? Med sine 18,5 cm bakkeklaring på høyeste innstilling er den jo ikke akkurat lav. Finne nok av "liksom SUVer" der ute som er lavere.

Hadde nylig en episode hvor en VW Touran slo nedi en kant som jeg greit kjørte over med bilen på høyeste innstilling. :)

160 mm er høyeste bakkeklaring. Det er ikke mye til å være luftfjæring og ikke mye over normalhøyde på "vanlige" biler. Allroad til Audi ligger vel på 180, Touaregen jeg hadde gikk til 300. Så ja, relativt lav, de fleste suver er nok litt høyere. Selvfølgelig, biler med såkalt sportsfjæring og diverse bluemotion er jo vesentlig lavere igjen.

"Very High – fjæringen heves 33 mm over standardhøyde"
"Standard – standardhøyden er 127 mm over bakken"

Jeg har også hørt det var på rundt 185mm på very high (7,3")
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

gbzdoc

Jeg har sett litt forskjellig, men 16cm har jeg aldri sett. Men både 20 og 18,5 har jeg sett.

Den er uansett høyere enn vanlige biler som ikke er crossover eller SUV.

turfsurf

Sitat fra: MrDriveby på onsdag 22. januar 2014, klokken 22:14
Sitat fra: turfsurf på onsdag 22. januar 2014, klokken 18:45

"Very High – fjæringen heves 33 mm over standardhøyde"
"Standard – standardhøyden er 127 mm over bakken"

Jeg har også hørt det var på rundt 185mm på very high (7,3")


Hørt ? Tallene har jeg tatt rett fra den norske brukermanualen, https://www.teslamotors.com/sites/default/files/blog_attachments/model_s_owners_manual_norwegian_2.pdf
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

turfsurf

Sitat fra: gbzdoc på torsdag 23. januar 2014, klokken 06:46
Jeg har sett litt forskjellig, men 16cm har jeg aldri sett. Men både 20 og 18,5 har jeg sett.

Den er uansett høyere enn vanlige biler som ikke er crossover eller SUV.

Som sagt, den er 16cm på Very High (i følge brukermanualen), som er nesten ubrukelig pga hastighets begrensning. Dvs 15cm er praktisk maks for fremkommelighet, og knapt det. Dvs 1,5cm mere enn en vanlig Passat. Kjører du over 30km/t (som jeg gjerne vil på snøveier og) så er den t.o.m lavere. Passat Alltrack er 16,5, A4 Allroad er 18,5, A6 Allroad 21,5 med luftfjæring, folke SUVer 18-20cm, store SUVer rundt 30cm.

Hadde de doblet hastighetsbegrensningene på Very High og High, så hadde de hjulpet en del, men synes fortsatt at de har gjort lite ut av luftfjæringen mtp fremkommelighet.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)


turfsurf

Sitat fra: MartinezSC på torsdag 23. januar 2014, klokken 09:50
Brukermanualen stemmer ikke med andre tall fra Tesla?

http://www.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/air-suspension-and-ground-clearance

http://www.teslamotors.com/no_NO/models/specs

Den første linken din er en forumpost fra Oktober 2012. Brukermanualen er fra i år... Den andre linken sier jo ikke noe om luftfjæringsnivåene, det står det samme om bakkeklaring i brukermanualen og. Kanskje det er standardfjæring, men jeg tror den er lavere. Forholder meg til Teslas offisielle og spesifikke tall. Kan jo forsåvidt måle etterpå, det er vel det enkleste  ;)
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Teslafanboy

#36
Da har jeg bestemt meg. Har bestilt Tesla model s p85+ med alt utstyr untatt barneseter. Fargen ble rød.
Leveransen har jeg satt i juli midt i sommerferien pluss jeg kan spare ennå i 7 måneder :)
Rød P85, Brune perfomance seter, karbonfiber dekor, 21" grå turbinefelger, alt utstyr untatt + og barneseter ;) Levering juni/juli

turfsurf

Sitat fra: Teslafanboy på torsdag 23. januar 2014, klokken 12:04
Da har jeg bestemt meg. Har bestilt Tesla model s p85+ med alt utstyr untatt barneseter. Fargen ble rød.
Leveransen har jeg satt i juli midt i sommerferien pluss jeg kan spare ennå i 7 måneder :)

Det blir en flott bil!
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

gbzdoc

Jeg målte i dag morges med laser, og på very high varierer det mellom 16 cm og 18,5 cm, så kan hende de har skrytt på seg litt bedre klaring tidligere ja.

Høyere enn en standard VW familiebil (Touran) var den i det minste, og det holder for meg. Er jo ikke SUV heller. ;-)

Fremkommeligheten så langt i den løssnøen jeg har forsert på fjellet har vært uproblematisk. (Målte ikke dybden. Hehe.)

Ps! Teslafanboy, det blir en knallbil. Og den røde er dritlekker, selv om jeg selv endte på PearlWhite. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA