Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladepunkt hjemme, vanlig stikk, salto boks eller finnes det noe bedre?

Startet av Olsleaf, onsdag 26. februar 2014, klokken 21:02

« forrige - neste »

Olsleaf

Er det noen som vet om det er stor forskjell på hva varmeapparatet trekker hvis det står i trinn 1 eller på høyeste. Ser ut som om det trekker like mye.

Nissan Leaf 2012 hvit



Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

TB

Sitat fra: Terolsen på mandag 17. februar 2014, klokken 22:54
Er det noen som vet om det er stor forskjell på hva varmeapparatet trekker hvis det står i trinn 1 eller på høyeste. Ser ut som om det trekker like mye.

Slik eg har forstått fungerar varmeapparatet på trillingane slik:
- Hjul med blå - grønn prikk - raudt området. Når denne står på varme vil vann kretsen bli varma opp, og lufta inn i kupe går igjennom varmeregister.
- I midtposisjon går lufta rett inn i kupe - utanom varmeregister.
- I den blå området går lufta igjennom AC registeret.

Hjul med vifte symbol:
- I off går ikkje vifta rundt. Vann kretsen bli ikkje varma opp.
- I dei andre trinn går vifta raskare rundt - dvs meir luft vil gå igjennom varmeregisteret - dermed kjøles vatnet meir ned, slik at det går meir varme.

Det sist hjul flyttar luftstraumen, her er luft mot bein og rute den som normalt gir mest effektiv varme, samtidig som det gir sikt.

Dvs, det går like mykje straum til varmeren, når den er kobla inn. Men, meir luft / høgare trinn på vifte vil gjere varmar må vere kobla inn i lenger periodar.

Når det ikkje er spesielt kaldt, slik som no fungerar det greit slik:
- varme hjul så langt som mulig (men ikkje max aktivert.) - ca kl 12
- luft på trinn 2,3 - dvs ca kl 07 - 08
- luft til bein, og mot rute, dvs hjulet ca kl 11

Finnes nok andre trådar som beskriv dette betre enn meg.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA