Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Adaptere (rød og blå)

Startet av Sveinal, mandag 23. desember 2013, klokken 14:28

« forrige - neste »

Bjørn

Sitat fra: Sveinal på tirsdag 14. januar 2014, klokken 17:25
Rød adapter:
Ny produsent har overtatt og er vel igang med produksjonen. Tesla Norge håper å få inn første batch røde siste uke av januar. Jeg gjetter på at de kommrer via Nederland siden de røde adapterne ikke er standard for Norge men for EU.
Jeg skulle gjerne hatt en for å teste 400V kontakter jeg har sporet opp. Greit å få oppleve 11kW lading også med min single-lader. Tabbe at jeg ikke kjøpte dobbeltlader, men efterbestilling koster for meget.

Du får dessverre kun 9kw pga den idiotiske sw begrensinga v 13A..

svimtapp

Sitat fra: Bjørn på tirsdag 14. januar 2014, klokken 19:37
Sitat fra: Sveinal på tirsdag 14. januar 2014, klokken 17:25
Rød adapter:
Ny produsent har overtatt og er vel igang med produksjonen. Tesla Norge håper å få inn første batch røde siste uke av januar. Jeg gjetter på at de kommrer via Nederland siden de røde adapterne ikke er standard for Norge men for EU.
Jeg skulle gjerne hatt en for å teste 400V kontakter jeg har sporet opp. Greit å få oppleve 11kW lading også med min single-lader. Tabbe at jeg ikke kjøpte dobbeltlader, men efterbestilling koster for meget.

Du får dessverre kun 9kw pga den idiotiske sw begrensinga v 13A..

Jeg får 16A med et rødt adapter jeg fikk låne av Tesla, lader for øyeblikket 50 km/t, så denne begrensningen gjelder ikke det røde virker det som?

jkirkebo

Sitat fra: svimtapp på tirsdag 14. januar 2014, klokken 20:23
Jeg får 16A med et rødt adapter jeg fikk låne av Tesla, lader for øyeblikket 50 km/t, så denne begrensningen gjelder ikke det røde virker det som?

Begrensningen gjelder kun biler med enkeltlader.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

svimtapp

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 14. januar 2014, klokken 20:27
Sitat fra: svimtapp på tirsdag 14. januar 2014, klokken 20:23
Jeg får 16A med et rødt adapter jeg fikk låne av Tesla, lader for øyeblikket 50 km/t, så denne begrensningen gjelder ikke det røde virker det som?

Begrensningen gjelder kun biler med enkeltlader.

Ahh, nå som jeg endelig trodde at ting kunne gå i riktig retning :D

Jærbuen

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 14. januar 2014, klokken 20:27
Sitat fra: svimtapp på tirsdag 14. januar 2014, klokken 20:23
Jeg får 16A med et rødt adapter jeg fikk låne av Tesla, lader for øyeblikket 50 km/t, så denne begrensningen gjelder ikke det røde virker det som?

Begrensningen gjelder kun biler med enkeltlader.

Godt jeg endra til dobbeltlader i 12.time da :) 400V/16A er klar i garasjen, må benytte hver Ampere man kan :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

Bjørn

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 14. januar 2014, klokken 20:27
Sitat fra: svimtapp på tirsdag 14. januar 2014, klokken 20:23
Jeg får 16A med et rødt adapter jeg fikk låne av Tesla, lader for øyeblikket 50 km/t, så denne begrensningen gjelder ikke det røde virker det som?

Begrensningen gjelder kun biler med enkeltlader.

Ah.. ja selvsagt..! Pokker at jeg valgte dette bort altså.. Erkeblemme!

El-boy

Er det noen som får blå adapter til å virke med tidsstyrt lading og starte/stoppe fra App/VisibleTesla?

Det virker ikke hos meg...

Men UMC er stabil når ladingen først har startet.

eclipse

Sitat fra: El-boy på onsdag 15. januar 2014, klokken 08:46
Er det noen som får blå adapter til å virke med tidsstyrt lading og starte/stoppe fra App/VisibleTesla?

Det virker ikke hos meg...

Men UMC er stabil når ladingen først har startet.

Ja, jeg har blått adapter og kan starte/gjenoppta lading via App, tidsforsinket lading virker også.

Forøvrig er det flere innlegg her på forumet om blått adapter og App hvis du hadde lest litt igjennom trådene ville du fått svar.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

turfsurf

Sitat fra: eclipse på onsdag 15. januar 2014, klokken 08:54
Ja, jeg har blått adapter og kan starte/gjenoppta lading via App, tidsforsinket lading virker også.

Men er det blå adpateret utslagsgivende, dvs virker det ikke uten det blå adpateret ? For meg hadde det blå adapteret filla å si for stabilitet, det ble faktisk verre, UMCen lyser gjerne rødt når jeg setter i ladepluggen.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

eclipse


Sitat fra: turfsurf på onsdag 15. januar 2014, klokken 11:09
Sitat fra: eclipse på onsdag 15. januar 2014, klokken 08:54
Ja, jeg har blått adapter og kan starte/gjenoppta lading via App, tidsforsinket lading virker også.

Men er det blå adpateret utslagsgivende, dvs virker det ikke uten det blå adpateret ? For meg hadde det blå adapteret filla å si for stabilitet, det ble faktisk verre, UMCen lyser gjerne rødt når jeg setter i ladepluggen.

Jeg klarer ikke alltid å starte lading med App og schuko, men med blått adapter går det greit.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

eclipse


Sitat fra: svimtapp på tirsdag 14. januar 2014, klokken 20:23
Sitat fra: Bjørn på tirsdag 14. januar 2014, klokken 19:37
Sitat fra: Sveinal på tirsdag 14. januar 2014, klokken 17:25
Rød adapter:
Ny produsent har overtatt og er vel igang med produksjonen. Tesla Norge håper å få inn første batch røde siste uke av januar. Jeg gjetter på at de kommrer via Nederland siden de røde adapterne ikke er standard for Norge men for EU.
Jeg skulle gjerne hatt en for å teste 400V kontakter jeg har sporet opp. Greit å få oppleve 11kW lading også med min single-lader. Tabbe at jeg ikke kjøpte dobbeltlader, men efterbestilling koster for meget.

Du får dessverre kun 9kw pga den idiotiske sw begrensinga v 13A..

Jeg får 16A med et rødt adapter jeg fikk låne av Tesla, lader for øyeblikket 50 km/t, så denne begrensningen gjelder ikke det røde virker det som?

Det stemmer, denne begrensningen gjelder ikke rødt adapter og UMC. Kun hvis du lader 400V 16A trefas med Type 2 kabel
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Bjørn

Sitat fra: eclipse på onsdag 15. januar 2014, klokken 20:54

Sitat fra: svimtapp på tirsdag 14. januar 2014, klokken 20:23
Sitat fra: Bjørn på tirsdag 14. januar 2014, klokken 19:37
Sitat fra: Sveinal på tirsdag 14. januar 2014, klokken 17:25
Rød adapter:
Ny produsent har overtatt og er vel igang med produksjonen. Tesla Norge håper å få inn første batch røde siste uke av januar. Jeg gjetter på at de kommrer via Nederland siden de røde adapterne ikke er standard for Norge men for EU.
Jeg skulle gjerne hatt en for å teste 400V kontakter jeg har sporet opp. Greit å få oppleve 11kW lading også med min single-lader. Tabbe at jeg ikke kjøpte dobbeltlader, men efterbestilling koster for meget.

Du får dessverre kun 9kw pga den idiotiske sw begrensinga v 13A..

Jeg får 16A med et rødt adapter jeg fikk låne av Tesla, lader for øyeblikket 50 km/t, så denne begrensningen gjelder ikke det røde virker det som?

Det stemmer, denne begrensningen gjelder ikke rødt adapter og UMC. Kun hvis du lader 400V 16A trefas med Type 2 kabel

Hum.. hvordan i pokker har dem trikset dette til..?! sikker på at dette ikke bare gjelder for dem som lader m dobbeltlader..?? Er det noen som lader m rødklump og enkeltlader og altså får lov til å dra 16A..?!

Roger (NO)

Noen info ang levering av de røde adapterne våre?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA