Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla innrømmer ladeproblemer med original UMC i VG

Startet av agpett, søndag 19. januar 2014, klokken 18:38

« forrige - neste »

agpett

er det noen som vet hvorfor mitt blåe adapter jeg fikk av Tesla rett før helga, ikke passer i denne som jeg har liggende i bilen - http://www.clasohlson.com/no/Grenuttak/36-2297?

Cowboystrekk

Har samme ledning fra CO. Er ikke den andre varianten av blåplugg? Det finnes 2 utgaver og Tesla bruker den som er minst vanlig, 32 ampen.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

hma

Kan det være fordi det blå adapteret Tesla leverer er godkjent for 32A, mens uttaket du linker til er godkjent for 16A?
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

sondell

Sitat fra: hma på søndag 12. januar 2014, klokken 20:41
Kan det være fordi det blå adapteret Tesla leverer er godkjent for 32A, mens uttaket du linker til er godkjent for 16A?
Ja slik er det. Denne på CO er 16A CEE og ikke 32A CEE som er større.


agpett

ok, jeg trodde blått var blått, men det er jo kanskje logisk at man skal vite om det er 16 eller 32 A man stikker inn i. Det betyr altså at man ikke kan bruke adapteret til å snike seg til 16 A  istedenfor 13 A på diverse steder.

kjølholdt

Sondell hvordan gikk det med mennekes kabelen fra volvo
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

sondell

Sitat fra: kjølholdt på søndag 12. januar 2014, klokken 20:48
Sondell hvordan gikk det med mennekes kabelen fra volvo

Sjekk tråden "back up umc"

Knut Øygard

Det finnes mange blå CEE plugger. 1-fase og 3-fase av 16 og 32 A, men også 63 A og større plugger. Kan være en fordel å ha en del adaptere for å utnytte de ulike uttaka man kommer borti.

Kirkebøs adaptersett anbefales!
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8587.0.html
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

jkirkebo

Sitat fra: KnutGol på søndag 12. januar 2014, klokken 21:09
Det finnes mange blå CEE plugger. 1-fase og 3-fase av 16 og 32 A, men også 63 A og større plugger. Kan være en fordel å ha en del adaptere for å utnytte de ulike uttaka man kommer borti.

Jepp, det finnes ihvertfall følgende blå stikk:

1-fase: 16A og 32A
3-fase: 16A, 32A, 63A og 125A.

Teslas blå adapter passer bare i 1-fase 32A. På veien møter man oftest på 32A 3-fase, 1-fase uttak er svært sjeldne.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA