Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladestolpe hjemme

Startet av Gusse, søndag 19. januar 2014, klokken 21:48

« forrige - neste »

Gusse

I dag hadde vi ned i 21 minus grader her. Interessant å se at bilen faktisk kjører...ja kjører. Slik som enkelte snakket til meg før jeg fikk bilen, skulle man tro at det bare var å parkere bilen så fort det ble blåfarge på graderstokken, å for ikke snakke om våre mere "ekstrem" tempraturer. Eneste jeg ser er fordelaktig for å unngå "regenerative braking disabled" er å forvarme bilen bestandig i slike tempraturer. Sto ute et sted i 17-18 minus, og jeg glemte selvfølgelig å sette på forvarming på appen. Resultat var 8-10km uten regen.
Ellers går bilen som ei kule gjennom islufta. Litt regenbegrensning og effektbegrensning må man jo regne med, men ellers...knall :)

trygvelo

Sitat fra: Gusse på søndag 12. januar 2014, klokken 22:39
I dag hadde vi ned i 21 minus grader her. Interessant å se at bilen faktisk kjører...ja kjører. Slik som enkelte snakket til meg før jeg fikk bilen, skulle man tro at det bare var å parkere bilen så fort det ble blåfarge på graderstokken, å for ikke snakke om våre mere "ekstrem" tempraturer. Eneste jeg ser er fordelaktig for å unngå "regenerative braking disabled" er å forvarme bilen bestandig i slike tempraturer. Sto ute et sted i 17-18 minus, og jeg glemte selvfølgelig å sette på forvarming på appen. Resultat var 8-10km uten regen.
Ellers går bilen som ei kule gjennom islufta. Litt regenbegrensning og effektbegrensning må man jo regne med, men ellers...knall :)

Hadde bare UMC fungert som den skulle hadde ting vært greit. Nå skal jeg ut å sette i kontakten, det er bare -11 her, men det bør helst funke, ellers skal Tesla få hoste opp en løsning rimelig kjapt. Lading og at bilen tar imot strøm med det medfølgende ladeutstyret er bare helt elementært.

AndersinOslo

Sitat fra: trygvelo på søndag 12. januar 2014, klokken 22:48
Sitat fra: Gusse på søndag 12. januar 2014, klokken 22:39
.....Eneste jeg ser er fordelaktig for å unngå "regenerative braking disabled" er å forvarme bilen bestandig i slike tempraturer. Sto ute et sted i 17-18 minus, og jeg glemte selvfølgelig å sette på forvarming på appen.

Slår du denne på i appen ved å varme opp bilen, altså heater on? Jeg synes batteriene er kalde selv etter lang lading og 15 min heater on. Slår heater seg av etter et visst antall minutter?
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

ebbrey

11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA