Brukt på Finn vs Inventory

Startet av Stark, søndag 30. desember 2018, klokken 01:06

« forrige - neste »

Apache

Er ikke Inventory biler bare nye biler som er sendt over til Europa for så bli blir sent til det landet som en kunde kjøper etter hvert? Dvs at man har bare for-hånds laget en del biler som Tesla vet at vil bli solgt med den konfigurasjon?

OlaM

Sitat fra: Àpache på tirsdag 02. april 2019, klokken 17:13
Er ikke Inventory biler bare nye biler som er sendt over til Europa for så bli blir sent til det landet som en kunde kjøper etter hvert? Dvs at man har bare for-hånds laget en del biler som Tesla vet at vil bli solgt med den konfigurasjon?

Begge deler. De tar bestillinger og så fyller de vel opp båten med det de tror kommer til å selge.
'21 3LR

Joachim@sancon.no

Jeg har fulgt med en del på CPO (innbytte) bilene og det ser ut til å være en gjenganger at de legges ut dyrt. Gjerne 50 laken over finn pris, også senker de prisene med 5000 eller 2500 om dagen helt til noen biter på.. noen ganger er det en pause i pris justeringen, forså å starte igjen.

Liker konseptet. :)

StaticApnea

#78
Jeg lurer på om det er noen som har tips til hvordan men kan komme i kontakt med Tesla? Jeg har forsøkt å ringe, men får ikke svar, har forsøkt å legge igjen på telefonsvarer, men fått beskjed av en automatisk telefonsvarer på svensk om at telefonsvareren er full og at jeg derfor ikke får lagt igjen beskjed. Jeg har bedt om å bli oppringt, og Teslas webside forklarer at Tesla skal ringe tilbake enten samme dag eller dagen etter, men fortsatt hører jeg ingenting. Jeg er interessert i å få litt info om noen av bruktbilene som ligger på Teslas sider og evt. få se noen bilder. Eller er det slik at Tesla forventer at man betaler inn et depositum på 30000 kroner før de i det hele tatt er interessert i å prate med deg? Jeg begynner å lure... Er det flere av dere som har opplevd det samme?

Tin

Sitat fra: Joachim@sancon.no på tirsdag 02. april 2019, klokken 21:03
Jeg har fulgt med en del på CPO (innbytte) bilene og det ser ut til å være en gjenganger at de legges ut dyrt. Gjerne 50 laken over finn pris, også senker de prisene med 5000 eller 2500 om dagen helt til noen biter på.. noen ganger er det en pause i pris justeringen, forså å starte igjen.

Liker konseptet. :)

Enig. Begynner å bli noen bra priser der nå. 13/14 S til rundt 300k med to års garanti må sies å være en god deal. I alle fall frem til mod 3kommer med standard range.

Kramzz

Lureste du gjør er å dra til en av teslas butikker og spørre en selger om de :+1: Du får ingen bilder, det kunne de ikke gi meg hvertfall
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Joachim@sancon.no

Personlig ville jeg satset på en 2015 TMS 85D med AP1. Og km rett under 100.000. Da kan dummest sannsynlig selge bilen om 18mnd og fremdeles selge den med 6mnd garanti med mindre du kjører 30.000 + i året.

Ligger ett par ute med pris rett over 400.

tesli

Sitat fra: StaticApnea på tirsdag 02. april 2019, klokken 21:13
Jeg lurer på om det er noen som har tips til hvordan men kan komme i kontakt med Tesla? Jeg har forsøkt å ringe, men får ikke svar, har forsøkt å legge igjen på telefonsvarer, men fått beskjed av en automatisk telefonsvarer på svensk om at telefonsvareren er full og at jeg derfor ikke får lagt igjen beskjed. Jeg har bedt om å bli oppringt, og Teslas webside forklarer at Tesla skal ringe tilbake enten samme dag eller dagen etter, men fortsatt hører jeg ingenting. Jeg er interessert i å få litt info om noen av bruktbilene som ligger på Teslas sider og evt. få se noen bilder. Eller er det slik at Tesla forventer at man betaler inn et depositum på 30000 kroner før de i det hele tatt er interessert i å prate med deg? Jeg begynner å lure... Er det flere av dere som har opplevd det samme?

Mye kø på tlf. Ringte dem mange ganger igår før jeg kom innom. Men de kunne ingenting om bruktbiler. Var veldig frustrerende. Ble kastet frem og tilbake mellom flere "kundebehandlere". De visste heller ikke hvor i landet bilen befinner seg. Du må bruke den tilbakeringsfunksjonen i annonsen. Det er en egen avd som jobber med salg av bruktbiler (1 mann?). Du får tilsendt info og bilder av bilen på mail.

TrondheimsLeaf

Noen som vet hva den garantien innebærer? Er det samme som standard 8 års garantien på kun batteri og drive unit?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA