Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av tony@lunatech.no, lørdag 04. januar 2014, klokken 17:41

« forrige - neste »

bakskj

Sitat fra: Kagex på mandag 30. desember 2013, klokken 19:32
når bestilte du? du kan jo prøve å sende mail til tesla om det. lov å prøve, var noen som nevnte at det kom til å koste ca 40k å ettermontere.

Folk sier fra 15-40K å ettermontere, men i denne posten har visstnok de i Stavanger bekreftet ettermontering til rundt 15.000:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11394.msg160751.html#msg160751

Den prisen kan man kanskje leve med dersom behovet skulle melde seg for ettermontering.

For min egen del så jeg veldig på hvilket kjøremønster jeg har hatt siste 5 årene på BMW``en og dette tilsa at jeg svært sjelden eller aldri skulle få behov for dobbeltladeren, og dersom dette behovet skulle oppstå ville det vært svært dyre ladinger for min del. Så da får jeg heller lade litt tregere og være fornøyd med å ha spart 10K mens jeg sitter der og venter.

Skal heller ikke se bort ifra at det etterhvert kommer 3.parts løsninger som kan installere dobbeltladere, eller at denne prisen går ned. Ser hvertfall ingen god grunn til at Tesla skal operere med blodpris på dette på sikt, dette vil jo være en grei mersalgsinntekt for tesla om de priser den fornuftig.
TM3 LR AWD

Kagex

det er jo kjemperbra og billigere enn usa hvis det stemmer
P29687

Kallagtunet

Tviler sterkt på at prisen mellom Tesla sine serviceverksteder i Oslo og Stavanger skiller 25k på dette. Men det er jo lov med ønsketenkning, for andre anbefaler jeg dobbeltlader fra fabrikk hvis en har den minste fornemmelse av at det er noe en vil ha behov for....

Teslanewbie

Sitat fra: Kagex på mandag 30. desember 2013, klokken 19:32
når bestilte du? du kan jo prøve å sende mail til tesla om det. lov å prøve, var noen som nevnte at det kom til å koste ca 40k å ettermontere.

Hei

Jeg bestilte i november, innen prisøkningen.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

BMW850

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 30. desember 2013, klokken 21:08
Sitat fra: Kagex på mandag 30. desember 2013, klokken 19:32
når bestilte du? du kan jo prøve å sende mail til tesla om det. lov å prøve, var noen som nevnte at det kom til å koste ca 40k å ettermontere.

Hei

Jeg bestilte i november, innen prisøkningen.

Da tror jeg løpet er kjørt. Skulle gjerne hatt dobbeltladeren selv. Vurderte også å oppgradere til P+. Men dette er nå umulig uten å få ny konfigurasjon med nye priser. En havner også bak i køen igjen....
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

hoffa

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 30. desember 2013, klokken 21:08
Sitat fra: Kagex på mandag 30. desember 2013, klokken 19:32
når bestilte du? du kan jo prøve å sende mail til tesla om det. lov å prøve, var noen som nevnte at det kom til å koste ca 40k å ettermontere.

Hei

Jeg bestilte i november, innen prisøkningen.

Jeg bestilte bil før prisøkningen, men angret på at jeg ikke bestilte dobbellader. Sendte derfor en mail til Tesla om det var mulig å legge dobbellader i bestillingen. Dette var ikke lenge etter prisøkningen.
Fikk svar dagen etter. Jeg kunne få dobbellader, men ikke uten å importere de nye prisene for hele bilen.
80K for dobbellader er selfølgelig ikke aktuelt :o, så jeg er spent på ettermonteringspris.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

tony@lunatech.no

I morgen er da siste mulighet for meg å gjøre endringer før bilen går i "lås" og havner i produksjonskø. Har vært mye refleksjoner lesing på forum her.. Første gang jeg lagde oppsettet på bilen (dette var etter prisoppgangen) så var jeg på drøyt 600. Nå er jeg på ca 750 så det har kommet på litt snacks.. Blant annet performance utgaven.

Akkurat nå er det nok lettere å kommentere på hva jeg har endt opp med å velge bort.

Plusspakken:
Jeg synes det er fantastisk gøy når det sparker godt i fra, men kjører ikke spesielt aktivt, spesielt ikke i svinger og med kommentarer om økt støy og lavere komfort fra de som har plusspakken putter jeg heller 40k et annet sted.

Premium interiørbelysning:
Meh... Sikkert litt stas, men langt fra verdt 6300 kr

Performance seter:
Skal ha sort skinn og da synes jeg den røde kanten i setet blir litt for "hårete"  ???

Utvidet nappaskinntrim:
Dette er nok denne jeg er farlig nære på å plukke med. I følge representanten fra Tesla så er ingen biler med unntak av Signature utgaven levert med denne typen skinn på dash og dør. Da jeg ikke har vært inni en Signature utgave før har jeg heller aldri sett effekten av denne pakken. Noen som har sammenlignet en standard og en Signature på dette punktet? Er det verdt å putte 15800 kr her? (vet dette nok er en smule relativt...)

Ellers så droppet jeg 21" turbine av den enkle grunn at jeg falt pladask for Vossen felgene.. Muligens i 22", men for å ikke gå på kompromiss av alt for mye komfort så blir det nok 20" Er allerede en haug av TMS som ruller rundt på Turbine så sikkert greit å ha noe annet også. Blir til at jeg putter vinterdekk på 19" standard som den leveres med og gjør et forsøk på å selge unna sommerdekka til en billig penge.

Så var det dette med farge.. Tror kona allerede har blitt sprø av denne diskusjonen. Det står mellom grått og sølv.. og innimellom glimter både sort og hvit inn for å hilse på.. Til og med brunt har hatt gjesteopptreden.. Men strengt tatt er det mellom grå og sølv.. Rundt i huset nå står det rader med bilder av forskjellige farger for å hjelpe (eller ytterligere forvirre) beslutningen. Og akkurat nå heller det mot sølv.. Den skal uansett folieres så ikke så sabla nøye egentlig..

Også var det dette med røde bremsekaliptere. Min mening er at det er kult på rød og til nød på sort bil.. Langt fra spesielt fint på sølv bil.. Men folierer jeg den stealth black med rød teslalogo foran kan det muligens bli kult, men den dagen folien tas av er det tilbake til "rånebil" (som ikke stealth black allerede klassifiserer til det...) Endte opp med å konkludere at det med stor risk kan bli liten gevinst.. Derfor droppes rødfargen for denne gang.

Og om noen har lest seg helt ned hit i et kaos av tanker og beslutninger så må jeg få gratulere :) Har noen i tillegg kommentarer, spesielt rundt utvidet nappaskinntrim så er det hjertens velkommen. Ellers takk for alle gode innspill jeg har fått her... Fra 1. Januar skal kona også få fred om alle disse valgene ;)

Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

Tai

Synes du har landet på en fornuftig konklusjon. De alternativene du har valgt bort er jo strengt tatt unødvendig stæsj som man flotter seg med hvis en har et spesielt behov eller altfor mye penger. Røde bremsekalippere er bare tull i mine øyne og egner seg ikke på en slik bil. Er klar over at det er delte meninger om det men der var min ;).

Farge er jo fryktelig subjektivt og der er det vanskelig å råde deg. Selv har jeg aldri vært i tvil, bilen min skal være grønn! Av dine to farger mener jeg den grå fargen vinner helt klart, jeg mener sølv er litt for ordinært på en slik bil. Igjen, det er min mening.

Det er bare å få bestillingen avgårde, synes du har vært flink å ventet i de to ukene uten å finalize. Nå har du bare etpar måneder med venting til bilen kommer ;D

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Stiania79

Bra vurdering og Vossen blir kanon - hopp på mørk grå også :-) godt nytt Tesla år!

Mvh Stian


Sent from my iPhone using Tapatalk
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Kagex

Hvis du skal Foliere den uansett så velg en farge som du både liker og er lettsolgt i bruktmarkedet.  Bare et forslag

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2

P29687

bmw i3

Fargevalg er subjektivt men, velger folk sølv i 2013 ?  Personlig synes jeg den grå er mye finere spesielt med svart tak.  Ellers stod 20 TeslaS linet opp i nærheten av meg for noen uker siden og den desidert fineste var Hvit med svart panotak og 21" mørkegrå felger!

kjellan

Sitat fra: hoffa på mandag 30. desember 2013, klokken 21:32
Sitat fra: Teslanewbie på mandag 30. desember 2013, klokken 21:08
Sitat fra: Kagex på mandag 30. desember 2013, klokken 19:32
når bestilte du? du kan jo prøve å sende mail til tesla om det. lov å prøve, var noen som nevnte at det kom til å koste ca 40k å ettermontere.

Hei

Jeg bestilte i november, innen prisøkningen.

Jeg bestilte bil før prisøkningen, men angret på at jeg ikke bestilte dobbellader. Sendte derfor en mail til Tesla om det var mulig å legge dobbellader i bestillingen. Dette var ikke lenge etter prisøkningen.
Fikk svar dagen etter. Jeg kunne få dobbellader, men ikke uten å importere de nye prisene for hele bilen.
80K for dobbellader er selfølgelig ikke aktuelt :o, så jeg er spent på ettermonteringspris.
Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

kjellan

Hei Hoff og Teslanewbie

Bestilte bil 22/10 uten dobbeltladder. Angra og tok telefonkontakt med Tesla. Fikk opplyst å sitte på gjerdet til levering. Endring ville påvirke prisen med ny pris på alt.

Angra enda meir og tok kkontakt med Tesla Trondheim. Fikke dette rådet : "Dersom du ønsker og legge til dobbelt lader vil du kunne sende en søknad om dette til customerEU@teslamotors.com merket med navn og reservasjons nummer.
Det er ikke store muligheter for at dette skal kunne endres på men send en epost gjerne med en gang, da har du iallefall prøvd. Responstiden fra customer EU er ca en uke. Du kan samtidig i eposten bekrefte at dersom det kan legges til dobbelt lader ønsker du dette, da dette vil korte ned behandlingstiden. "

Sendte mail  9/12 og fikk svar frå Roxana 14/12 : "Thank you for your email. My name is Roxana and I am more than happy to assist.

If you would like to add the Twin Charger to your order, but this might cause a delay in delivery and the Twin Charger does cost NOK 9700.

Please let me know if this is ok for you and we can make this amendment. "

Bekrefta endring sprenstreks pr mail. Nokre dager etter dukka det opp eit nytt valg i Min Tesla. Bekrefta dobbeltladder UTEN endring av andre priser.

Risikerer noko forsinka levering, men i utgangspunktet hadde eg utsatt levering til april 2014.

Det er derfor fullt mulig å få endra til dobbeltladder.
Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

Trøndertesla

Sitat fra: hoffa på mandag 30. desember 2013, klokken 21:32
Sitat fra: Teslanewbie på mandag 30. desember 2013, klokken 21:08
Sitat fra: Kagex på mandag 30. desember 2013, klokken 19:32
når bestilte du? du kan jo prøve å sende mail til tesla om det. lov å prøve, var noen som nevnte at det kom til å koste ca 40k å ettermontere.

Hei

Jeg bestilte i november, innen prisøkningen.

Jeg bestilte bil før prisøkningen, men angret på at jeg ikke bestilte dobbellader. Sendte derfor en mail til Tesla om det var mulig å legge dobbellader i bestillingen. Dette var ikke lenge etter prisøkningen.
Fikk svar dagen etter. Jeg kunne få dobbellader, men ikke uten å importere de nye prisene for hele bilen.
80K for dobbellader er selfølgelig ikke aktuelt :o, så jeg er spent på ettermonteringspris.

Flere av de første bilene som ble levert i august/september ble levert uten dobbeltlader, og i mitt tilfelle ble denne ettermontert et par uker etter at jeg fikk bilen. Jeg tror ikke de brukte mer enn et par timer på denne jobben, så om de er nogenlunde edruelige og priser dette fra et kostnadsperspektiv så bør ikke en ettermontering koste mer enn 12.000,- + mva. Men, jeg blir ikke overrasket om de jekker opp prisen betydelig over dette nivået...
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA