Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: svidd plastikk i blå adapter

Startet av sondell, lørdag 11. januar 2014, klokken 11:41

« forrige - neste »

sondell

Hvis ikke jeg husker feil så står det i garantien at bilen ikke skal väre i under 30 minusgrader i over 24 timer uten å väre tilkoblet nett. Hvis nå dette skjer når en er på reise, og bilen står tilkoblet men batteriet er blitt fulladet, da klarer i hvert fall ikke min Tesla UMC å begynne å trekke ström igjen. Regner med det er Tesla sin problem, siden bilen jo faktisk står tilkoblet :). Men sjipt likevel om batteriet skulle ta kvelden grunnet det. Er ikke et problem i Oslo, men har jo värt på fjelltur flere ganger der det värt under -30 grader lengre perioder nede i dalen der bilen står parkert. Lösningen blir vel å parkere oppe på fjellet kanskje... :) 

Amoss

Sitat fra: sondell på fredag 03. januar 2014, klokken 20:00
Hvis ikke jeg husker feil så står det i garantien at bilen ikke skal väre i under 30 minusgrader i over 24 timer uten å väre tilkoblet nett.

Det sto dette tidligere, men dette skal være tatt bort nå etter at Elon lovet at batterigarantien skulle gjelde uansett - så lenge du ikke prøver å ødelegge batteriet med vilje.

Men, det advares fortsatt mot det, så man kan ta det som ett hint om at man bør unngå det om mulig. Verre enn å måtte bytte det på garantien er det jo om dette forkorter levetiden så man må bytte batteri alt etter 10 år istedet for 16... (for eks.)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA