Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Stille - Ingen som kjøper?

Startet av smaug01, onsdag 21. mai 2014, klokken 21:36

« forrige - neste »

smaug01

Er litt giret på en Leaf Tekna men er litt skeptisk også siden jeg ser på bruksområdet som liiiiit snevert. Kjedelig å ha en ny bil som bare duger til og fra jobb(primær behovet) så hva med en tur til familien i Kristiansand? Go/no go? En eller to ladninger hver vei? Hurtiglader på strekningen? Ser ut som det skjer noe på Brokelandsheia?
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

emil

Brokelandsheia kan kanskje bli litt langt i forhold til Homlestrand, særlig på hjemturen hvis man kun lader til 80% (og vinterstid)

Tror derimot at GrønnKontakt blir tingen hvis de får opp den de har planlagt i samarbeid med "Lasses" på Rugtvedt. Da har du den sammen med en Arendal (og Kristiansand) for en ganske så problemfri reise tur/retur på dagen hvis det skulle være nødvendig.

smaug01

Ser det er 13,8mil fra boligen så det ble kanskje litt drøyt ja. Ser på ladestasjoner app'en at det er to ladepunkter ved Vassbotngrillene så da bør det funke å komme seg til Kristiansand uten kjøre som en prest? Er det sånn å forstå at flere hurtiglading på samme dag er helt pyton?
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

emil

Vassbotngrillene har ikke hurtiglader for Leaf. Har du en 32A (semi)portabel ladestasjon kan du lade 6.6kW hvis du har valgt det tillegget på bilen, ellers er det kun vanlig 16A lading. Med 6.6kW får du ca 30% pr time lading, med 16A ladekabel får du ca 15% pr time og med 10A (original nissan ladekabel) får du ca 10% pr time.

Kanskje litt tidlig for langt ladestopp hvis man starter i Holmestrand, og det kan være på grensen å komme seg dit hvis man forlater Arendal hurtiglader med 80%.

Tror ikke du skal bry deg om 2-3 hurtigladinger på samme dag en gang i blandt så lenge batteritemperaturen ikke nærmer seg kritisk høy.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA