Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forbruk av strøm i praksis

Startet av knutgrr, torsdag 09. januar 2014, klokken 19:40

« forrige - neste »

Thomas Parsli

Lyden jeg omtaler er høyfrekvent hylelyd, ikke skrapelyd.
Den kommer noen titalls dager i året og er relatert til temperatur og rattutslag, har aldri hørt den i plussgrader og den kommer oftest når det er på det kaldeste.

Det er ikke en den vanlige lyden av servostyring (elektrisk eller hydraulisk) og høres ut som utslitt servostyring på en gammel amerikansk bil, eller lyden av en slakk vifterem. (Nå er det altså lyden jeg omtaler, ikke bilen...).


Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

knutgrr

Funny story: Fikk verkstedtime for å sjekke ut skrapingen.
Neste dag sluttet lyden... uansett hvor mye jeg svingte - ingen lyd. Vedvarte i 2 dager, og for en time siden avbestilte jeg verkestedstimen: Gjett hvem som kom tilbake da jeg nå nettopp svingte inn innkjørselen her... haha SKRAP SKRAP SKRAP
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA