Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ekstrautstyr

Startet av Gusse, tirsdag 31. desember 2013, klokken 17:47

« forrige - neste »

Gusse

Bilen var ferdig ladet klokken 09 ca. Klokken 11 prøvte jeg flere ganger å få kontakt via appen, men nei.
Gikk så ut, der bilen presenterte høflig håndtakene sine. Når jeg så skulle ta ut ladekabel, ble brått ladediodene røde, dernest ladekabel gikk i lås.
Inne i bilen blinket feilmeldingene: "car needs service" , "12v low", noe alla "car may shut down".
Åpnet ladeport(ikke luken som allerede var åpen, med ladekabel i) inne i bilen, tok ut ladekabel, tråkket inn bremsen, feilmeldinger borte. Etter samtale med Tesla Trondheim, valgte jeg å kjøre en kort tur i tilfelle 12v skulle være lav. Det viste seg å være veldig glatt der jeg rygget, da bilen seglet av seg selv(kanskje litt pga at jeg slapp pedalen, og derav at regen førte til en bremse effekt), endte inne med bakenden på bilen i en snøfond. Var rett ut å sjekke for skrammer...flere ganger...puh...ingenting å se.
Det jeg stusser på er at Tesla anbefalte meg å planlegge lading, slik at ikke det tok for mange timer fra bilen var ferdig ladet til jeg skulle ut å kjøre :o
Håper dette blir fikset asap, sånn at det tåles at bilen kan stå over lengere tid med ladekabel i, selv om den er ferdigladet.

D.O

Hvis bilen var ferdigladet så kan vel dette skje. Ingen far så lenge du ikke venter med å trå inn bremsen til neste dag. Har allerede fått min først skramme, men heldigvis i plasten under bilen.  Isklump med pukk fastfrosset. Hvem var din DS og hvordan fikk du ditt gavekort for manglende adapter? Jeg fikk ikke annet en beskjed om at de manglet...  :-\
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

inverter

Opplevde feilmelding på ladekabel i dag. Bilen hadde vel stått 12 timer etter at den var ferdigladet og hadde gått i dvale. Når jeg åpnet døren startet den lille skjermen med Tesla logo og så kom det en feilmelding på ladekabel, men ikke noe om 12 v batteri.

Dette har ikke skjedd tidligere etter nest siste oppdatering av programvaren kom selv om den har stått noen timer i dvale etter ferdig med lading. Men 12 timer pluss tålte den ikke selv med nyeste programvare.

jkirkebo

Sitat fra: Gusse på lørdag 21. desember 2013, klokken 15:00
Det jeg stusser på er at Tesla anbefalte meg å planlegge lading, slik at ikke det tok for mange timer fra bilen var ferdig ladet til jeg skulle ut å kjøre :o

Det er bra uansett, siden batteriet da vil være varmt allerede når du skal ut.

Det er lett å planlegge om du vet når du skal ut å kjøre igjen. Bilen lader nemlig med ca. 1km (typical) pr. time pr. A ladestrøm, evt. 3km på 400V. Maks tkm på 90% innstilling er ca. 343km. Så om du har f.eks 210tkm igjen og skal ut å kjøre om 12 timer blir regnestykket (343-210)/12=11A ladestrøm for at den skal være ferdig om 12 timer.

Etterhvert kommer forhåpentligvis en ladetimer der vi kan stille inn når den skal være ferdig å lade, så kan bilen styre strømtrekket selv.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Gusse

Sitat fra: D.O på lørdag 21. desember 2013, klokken 15:49
Hvis bilen var ferdigladet så kan vel dette skje. Ingen far så lenge du ikke venter med å trå inn bremsen til neste dag. Har allerede fått min først skramme, men heldigvis i plasten under bilen.  Isklump med pukk fastfrosset. Hvem var din DS og hvordan fikk du ditt gavekort for manglende adapter? Jeg fikk ikke annet en beskjed om at de manglet...  :-\
Min egentlige DS var Thomas, men Thomas hadde det så travelt at en annen steppet inn. Husker ikke navnet i farten, men det var en Trondhjemmer som jobber til vanlig i Oslo på Tesla der. Fikk ikke direkte noe gavekort, men mere en beklagelse at adapter manglet, og ville derfor ha gavekort til gode på 2500,- for tort og svie. Kommer til å kontakte Tesla på mandag for å etterspørre dette. Fikk som sagt ikke brukt dette såkalte gavekortet på gummimattene mine...dessverre, når de kom seg på hele 3900,-(gla jeg kjøpte de da med dette griseføret for tiden). Det hadde seg slik at de ikke hadde det helt klart i Trondheim enda.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA