Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over utstyrspakker etc.

Startet av astroida, søndag 05. januar 2014, klokken 14:30

« forrige - neste »

Hyperstress

I stedet for å kjøpe Leaf ville jeg bestilt en VW e-Golf som kommer nå til våren. En helt ny bil, som bør være en mer attraktiv bil. Mye mer praktisk (og litt større) bagasjerom enn i leaf. Den har den nye EU standarden for lading, CCS, mens Leaf har CHAdeMO som sakte men sikkert vil dø ut i europa.
E-Golf blir sannsynligvis litt dyrere enn leaf. Kanskje 250-260 tusen? Prisen kommer vel om ikke så alt for lenge.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

astroida

Takk for alle Leaf-tips, samt tips om ny el-Golf, skal sjekke det ut når den kommer.
Har alle Leafs den gamle ladetypen som standard? Og er det helst sikkert at den vil bli utfaset?

Gliderman

#17
Det er over 6000 Leaf og et antall trillinger i Norge pr. 2013, så noen overhengende fare for for at hurtiglader til disse forsvinner er det ikke. Videre utbygging vil nok bli stasjoner for både chademo og ccs. Ccs er heller ingen etablert standard. Derimot anbefaler EU at det bygges ut multistandard ladere. Se mer info på www.chademo.com/ og her kan du også laste ned hele forslaget.
Ingen grunn til bekymring om chademo.  ;D
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

astroida

Greit å vite.
Siden jeg egentlig ikke er spesielt interessert i bil, er det ikke viktig for meg å ha eller å bruke mye penger på en ny bil. Eller kul bil. Den må bare funke for familien, ikke forurense unødig, samt kunne stå på jobbens elbilplasser...

Gliderman

#19
Siden jeg først er i det skriveglade hjørnet, så tar jeg med noen ord om hvorfor jeg valgte Leaf.
1. Jeg et litt pysete og ville ha en bil som hadde vært på markedet noen år. Da er de fleste barnesykdommer plukket vekk og verksteder og forhandlere har fått opparbeidet seg en del kompetanse.
2. På forumet her er essensen at de fleste er fornøyd med Leafen, selv om det er noe smårusk enda.
3. Overkommelig pris på en godt utstyrt helt ny bil.
4. God plass, også til hundeburet bak.
5. Ok rekkevidde. 
6. Den var også god å kjøre.

Om maks 14 dager får jeg fasiten.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA