Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Registrer ditt ladepunkt på "Ladekameratene"!

Startet av cdabel, tirsdag 10. desember 2013, klokken 12:52

« forrige - neste »

cdabel

Merket i dag at mine 21" felg ble levert med Continental SP dekk. Jeg trodde de skulle leveres med Michelin. Tesla sier at de bruker begge to typer. Har noen andre fått Continental sommerdekk?
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

Muffinman

Jeg fikk Continental. Bilen ble levert med vinterdekkene montert, og 21" kom i poser så jeg så ikke så nøye på dem. Han som leverte ut bilen kunne fortelle at jeg hadde fått "de beste" dekkene, var visst noe om begrenset tilgang på en type som gjorde at alle fikk disse. Jeg la ikke merke til hvlken type det var før en måned etterpå når jeg bestemte meg for å se i posene. Aner heller ikke hvilke dekk som er "de beste".

Gæsjan

Jeg fikk Michelin. I nybilskonfiguratoren til Tesla nå står det Continental på 21´
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

turbolurbo

Det er i utgangspunktet Michelin PS2 dekk på P85+ og Continental på resterende 21". Noen av disse har tidligere også vært levert på Michelin PS2.
2019 TM3P

Muffinman

Samtidig med nevnte titt i dekkposene la jeg merket til at innsiden av samtlige felger var kraftig oppskrapet. Har grå felger. Mon tro om dette har skjedd når det ble lagt dekk på felgen, eller kan det tenkes at de har blitt slengt i gulvet ved demontering fra bilen? Felgen stikker jo utenfor gummien. Det har jo ikke noe å si i praksis, men det er ikke veldig profesjonelt å levere ut nytt utstyr med skader...

Tempe Dekkservice

Sitat fra: Muffinman på mandag 02. desember 2013, klokken 13:53
Samtidig med nevnte titt i dekkposene la jeg merket til at innsiden av samtlige felger var kraftig oppskrapet. Har grå felger. Mon tro om dette har skjedd når det ble lagt dekk på felgen, eller kan det tenkes at de har blitt slengt i gulvet ved demontering fra bilen? Felgen stikker jo utenfor gummien. Det har jo ikke noe å si i praksis, men det er ikke veldig profesjonelt å levere ut nytt utstyr med skader...

Sånn litt generell info rundt felger:
Selve baksiden er nesten alltid ripet opp på nye masseproduserte støpte felger, dette selv om de kommer kliss nye i eske. Kan nesten virke som de blir ripet opp på fabrikk
Men innsiden i tønna og forsiden skal være plettfri. Hvis de har ripet innsiden (altså inni tønna), så er det imponerende i seg selv å få til, men jeg antar du egentlig mener bakside :)

Muffinman

Jepp, baksiden. Som sagt, har ingen betydning men jeg reagerte litt på dette. På de to forrige bilene jeg har hatt var alufelgene ripefrie ved levering - to sett på hver bil.

BjørnP85

Ved bygging av Tesla MS med 21" felger opererer bilder nå med turbinfelger for venstre og høyre side.  Det var på tide - de felger som bilene var levert med i høst så helt komiske ut. DS-er har forklart at felgene skulle ha en bestemt egenskap - det kan de neppe ha hatt i starten siden det ikke var forskjell på høyre og venstre side. Nå kan det se ut til at de "suger luft ut" fra bremser.  Det gjorde de kun på venstre side i starten.
P85 2013 - solgt
90 D 28.12.2016
TM3 reservert

Havebigfun

Sitat fra: BjørnP85 på onsdag 18. desember 2013, klokken 06:08
Ved bygging av Tesla MS med 21" felger opererer bilder nå med turbinfelger for venstre og høyre side.  Det var på tide - de felger som bilene var levert med i høst så helt komiske ut. DS-er har forklart at felgene skulle ha en bestemt egenskap - det kan de neppe ha hatt i starten siden det ikke var forskjell på høyre og venstre side. Nå kan det se ut til at de "suger luft ut" fra bremser.  Det gjorde de kun på venstre side i starten.
Egenskapene til turbinfelgene er at det ser fine ut i de flestes øyne- noe turbinfunksjon bør du ikke forvente- felgene for hø og ve side er like -derfor ingen ønsket viftefunksjon. Bremsene trenger heller ikke vesentlig kjøling.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA