Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oljeskift på E-golf..

Startet av rossifan46, torsdag 26. februar 2015, klokken 09:42

« forrige - neste »

rossifan46

Ikveld (onsdag) satte jeg bilen til lading med 25% restkapasitet. Sist jeg ladet bilen var til 90% søndag formiddag. Ser på trippen fra sist lading at jeg har kjørt 94,4 km og at bilen mener jeg har hatt et forbruk på 34,8 kWh, eller 368 Wh/km. Men ut i fra mine beregninger har jeg brukt 65% av 75,9 kWh = 49,3 kWh, eller 523 Wh/km siden sist lading. Mye småkjøring og forvarming av bilen. Men hvorfor vises ikke dette merforbruket noe sted?
Tesla Model S 85 VIN556XX Autopilothardware Lydpakke Vinterpakke Lyspakke Sort skinn Panoramatak Luftfjæring

bb

Forvarming, varme i bilen mens du står parkert og vampire drain vises ikke i triptelleren. Det er disse som har dratt de ekstra kilowattimene.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

rossifan46

#2
Jepp, det er jeg klar over. Men rart dette ikke vises på noe måte,  eller kommer bedre frem. Er jo en del av regnestykket ved å ha elbil det også. Tar man med tap i laderen så er forbruket 523/0,90 = 581 Wh/km, eller ganske nøyaktig tre ganger typical på 194. Håper på en update som bedre viser hva energien fra batteriet har gått til (fremdrift, varme, lyd...) mellom hver lading.
Tesla Model S 85 VIN556XX Autopilothardware Lydpakke Vinterpakke Lyspakke Sort skinn Panoramatak Luftfjæring

Cowboystrekk

Jeg håper at Tesla en dag kommer med mål for resterende kWh på batteriet :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA