Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: e-Golf på finn.no

Startet av Panduck, onsdag 14. januar 2015, klokken 23:40

« forrige - neste »

Panduck

Hva synes folk? 2 ladestolper med 2 uttak. 1 ladestolpe er 7kW, som blir delt på 2 dersom to biler lader, og 1 ladestolpe med 22kW på hvert uttak. Fint? Men, problemet er, det er 4 plasser, som ser identiske ut. Leser man ikke den lille skriften på stolpene, vet man ikke hva man parkerer ved. Ingen "gulerot" som kan få en 3kW bil til å foretrekke 7kW ladestolpen fremfor 22kW stolpen.

Joda, jeg synes det er flott at Amfi setter opp ladeplasser! Men slik som dette gjøres, kunne det like gjerne vært flere 3kW plasser enn 22kW plasser. Hurtig og semihurtig bør ha kortere parkeringstid og muligens betaling, slik at de er tilgjengelige for folk som faktisk trenger det.

Kianus

Syns ikke det er så stort problem i grunn. Jeg vet jo nå, etter en gang, hva som er hva.
Det som er dummere er at folk fortsatt parkerer fossilbilene sine der, og at en stolpe er PÅKJØRT slik at den er ute av drift. (22KW stolpe dessverre)

Panduck

Sitat fra: Kianus på søndag 28. desember 2014, klokken 20:30
Syns ikke det er så stort problem i grunn. Jeg vet jo nå, etter en gang, hva som er hva.
Det som er dummere er at folk fortsatt parkerer fossilbilene sine der, og at en stolpe er PÅKJØRT slik at den er ute av drift. (22KW stolpe dessverre)

En ting er at folk etterhvert vet hva som er hva. En annen ting er om eUp's, eGolfs, LEAFs osv vil gidde å tenke på å parkere på 7kW laderen fremfor 22kW laderen, når parkeringsplassene er identiske. Hadde det vært begrensning på parkeringstid på 22kW laderen, ville det kunne laderen kunne bli mer ledig for folk som trenger den.

Men ja, jeg la merke til at stolpen var relativt skakk nå. Den fikk ikke leve veldig lenge. Det har blitt færre bensinbiler der etter at de fikk opp skiltet, men det syndes mye fremdes, og jeg ser flere ganger elbiler parkert der uten å lade. Noe skiltet desverre ikke forbyr. Dvs, de kan ikke bøtelegge folk for å parkere elbilen ved en 22kW lader uten å gidde å lade.

Jeg håper de får bedre skilt etterhvert :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA