Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Teoretisk, potensiell ytelse!

Startet av nimbus, onsdag 04. desember 2013, klokken 20:52

« forrige - neste »

elektrolux

Hold blokkene sammenkoblet og dra bløokkene ned i ca 5V. Mot slutten vil nok spenningen sprike, men legg merke til dem som kolapser tidlig og bytt disse ut. Etter utladingen er pakken klar for montering av innbytteblokker og påfølgende opplading og vannservice.

Husk også å måle isolasjonsmotstanden til gods. Skal være mindre enn 4V målt med 10000 ohm impedanse. ( eller minst 4 Mohm )
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

nimbus

Da har jeg kjørt alle blokkene med varmeovn last og funnet ytterligere 3 blokker, totalt nå 4 stk som er defekte. (4,46 - 1,99 - 3,0 og 4,53 V)
ellers ligger resten fra 5,82 til 5,90 med snitt 5,87 V Er dette akseptabelt, eller skulle jeg ha fortsatt videre ned :-\
Neste punkt blir vel å forsøke å skaffe blokker med omtrent samme dato 10.10.88 Eller ?
Nå står det to i hagen...

elektrolux

Med 1000W ovn har du neppe fått stort mer enn 5A last. Det betyr igjen 10 t utlading fra den ladetilstanden du hadde.

Vet ikke hvor lenge du holdt på, men er du nede i ca -80 Ahr på pakken er dette en akseptabel kapasitet på de blokkene som ikke mistet spenning.

Det er ikke så kritisk å måtte finne blokker fra samme dato, men det er selvfølgelig kjekt å ha en "ny" pakke. Vi har noen 2006+ blokker om du ønsker det for 3000 kr / stk inkl moms.

Det viktigste nå er selvfølgelig å sette på batterimonitorering enten i form av paktrakr, IV meter eller RoboMeter. Det vil gi fasit på om pakken faktisk er OK.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

elektrolux

Sitat fra: nimbus på søndag 15. desember 2013, klokken 20:57
ellers ligger resten fra 5,82 til 5,90 med snitt 5,87 V Er dette akseptabelt,

Blokkene skal måles mens de er under last. Er ladetilstanden da over ca .-80 Ahr og du ser mer enn 0,05V spenningsavvik i forhold til høyeste spenning er det grunn til bekymring.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA