Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vurdering av lydkilder

Startet av Leif Leaf, lørdag 28. desember 2013, klokken 15:23

« forrige - neste »

Leif Leaf

Er det fler enn meg som har opplevd problemer med kjørehistorikken i Carwings? Min siste registrerte historikk går nå tilbake til 8/12, dvs. ingen oppdatering de siste 10 dager.
Kjører Tekna i kaldt klima - Pasvik.

Leon

Jeg får til og med 9/12, så litt bedre...  :-\
De har ligget langt etter lenge. Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig med en daglig oppdatering...
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Red1963

Pendler Sarpsborg - Oslo i en Nissan Leaf Tekna - 2013 modell :-)

Lev vel!

knutgrr

Helt uprovosert ringte det ei hyggelig dame fra Nissan meg i går for å informere om at de sleit litt med Carwings og logging av kjørehistorikk.
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

Leon

Ok, da blir det forhåpentligvis en bedring om ikke alt for lenge :)
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Leif Leaf

Se der ja... Måtte sjekke Carwings en gang til for å se - og joa - 9. desember er min siste oppdatering (ikke 8/12 som jeg først skrev). Normalt oppdateres den 2-3 dager etter kjøring, så tydelig at noe er galt for tiden.
Kjører Tekna i kaldt klima - Pasvik.

ElTinto

Jeg får ikke oppdateringer som er nyere enn 8 sptember når jeg sjekker Carwings Eco driving records... :(
Autotinto, Rød Leaf "gamle" typen med "alt" Ny fra BNH, Ski. Påsken 2013, kjørt 14500km uten større problemer

Leon

Det kan vel tyde på at du ikke har satt opp bilen til å sende data til Carwings.

Nå får jeg forresten kjørehistorikk til og med 15.desember, det vil si sist søndag, så da har de forhåpentligvis funnet ut av problemene sine.

Skjønner likevel ikke hvorfor de ikke kan være oppdatert i det minste til om med gårsdagen, aller helst burde det oppdateres hver gang du slo av tenningen!
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Kjell Leaf

Jeg se det er en i USA som har brukt 3,2 KW/100 km, det er jo umulig. Er det jeg som ikke skjønner hva som står der eller består denne konkuransen bare av juksemakere som bare trykker ok på nav.skjermen for å registrere når de skal kjøre nedoverbakker ?
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Leif Leaf

Tror nok ikke den er spesielt reell, nei. For min del ligger jeg på 1,4 kW/mil om sommeren og er oppe i 2,2 kW/mil nå på vinteren.
Kjører Tekna i kaldt klima - Pasvik.

pottle

Det er nok lett å jukse med rekordene. Husker fra i sommer at en i Estland vant antall turer i måneden. Det er enkelt å trykke på startknappen ca 1000 ganger for å komme på førsteplass i denne rankingen.

Vi i Norge vil heller aldri kunne vinne CO2-rankingen og tresankingen og kW-forbruket fordi vi bruker mye mer energi om vinteren på grunn av kulde og dårlige veger. Samtidig så står vi i gjennomsnitt mindre i kø enn den jevne japaner og kjører noe mer i bakker og berg enn de som bor i Nederland. Det er vanskelig å konkurrere når forholdene er såpass ujevne. Rankingsystemet blir på en måte uinteressant når forskjellene blir så store.
Blå Nissan Leaf Acenta 2013

Justerbar 16A/10A EVI portabel ladekabel for mer boost

www.ev-institute.no

knnygar

Sitat fra: Kjell Leaf på torsdag 19. desember 2013, klokken 14:31
Jeg se det er en i USA som har brukt 3,2 KW/100 km, det er jo umulig. Er det jeg som ikke skjønner hva som står der eller består denne konkuransen bare av juksemakere som bare trykker ok på nav.skjermen for å registrere når de skal kjøre nedoverbakker ?
Om du startar bilen på toppen av ein fjellovergong (Trollstigen) og køyrer ned til sjøoverflata blir forbruket minimalt.
Vi veit som sagt ikkje når, kvar eller korleis dette er målt, så "konkurransen" har eigentleg ingen betydning.
Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

Leon

Sitat fra: Kjell Leaf på torsdag 19. desember 2013, klokken 14:31
Jeg se det er en i USA som har brukt 3,2 KW/100 km, det er jo umulig. Er det jeg som ikke skjønner hva som står der eller består denne konkuransen bare av juksemakere som bare trykker ok på nav.skjermen for å registrere når de skal kjøre nedoverbakker ?

Hvem snakker om rekkeviddeangst, eller sier at Nissan's angitte rekkevidde på 199 km er umulig å oppnå?  3,2 kWt/100 km gir smått fantastiske 650 km!   ::)

Skal gjøre et forsøk med økonomikjøring fra Sollihøgda til Skui, 10 km med 300 høydeforskjell, og se hva jeg klarer...  :)
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Kjell Leaf

#13
Hadde vært morsomt å sette juksemakerne på plass ved kun å kjøre ned så bratte bakker at resultetet blir at man har produsert strøm / 100 km. ;D ;D
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA